torsdag 30 september 2010

Livsglädje

Dessa två.......

........får mig att skratta, slita mitt hår, att gråta, att känna glädje, bli stressad, bli stolt, känna mig lycklig, översvämmas av känslor, att skälla, att uppmuntra, ge massor med beröm, få dåligt samvete, känna mig som världens lyckligaste mamma......herre gud älskade ungar, ni är mitt liv!

Så, fått ut lite kärlek ur systemet=) Blir kanske så när man haft många extra fina dagar tillsammans och hela jag fylls av lycka. Vi har det så bra på alla vis och det är faktiskt en stor vinst i livet om man verkligen känner och tar tillvara på det.

I dag var jag på Vårdcentralen efter jobb och fick konstaterat att mitt blodsocker (även blodvärdet) är kanonbra! Jag hämtade upp grabbarna och även en kompis till Markus. Vi har sen varit ute nästan hela eftermiddagen, varit på två lekplatser och sen blev det massor med hopprep här hemma. I dag tog Markus ett nytt rekord på 38 hopp med långrepet då jag vevar=)

Efter kvällsmat med kycklingklubbor och grönsaker så badade grabbarna och nu väntar snart sängarna på dem. Jag kommer se Idol, som alla andra kvällar denna veckan och med all säkerhet äta en bit choklad=) What the heck - livet är till för att njutas av!

4 kommentarer:

  1. Men GUUUD vad jag gillade den bilden. Jag kände EXAKT hur det kändes när man själv badade när man var i den åldern. Vill vara liten igen....gaaah! ;o))
    Kram

    SvaraRadera
  2. Underbart inlägg!
    //kram johanna

    SvaraRadera
  3. Kärleken till barnen överträffar alla andra känslor man någonsin har varit med om. Där ligger t.o.m. maken i lä! ;-)

    Ha en fortsatt fin helg!

    SvaraRadera
  4. Näää,.. Johanna tog PRECIS de ord jag tänkte skriva... så... jag skriver dem ändå ;) Ett underbart inlägg Emilia! :) KRAM

    SvaraRadera