söndag 26 september 2010

Mobilbildsblogg! (säg det snabbt om ni kan!)

Vissa dagar kan jag verkligen bli sugen på att städa och då gäller det att passa på! I förmiddags gick jag loss på grabbarnas båda rum, där blev dammtorkat och dammsugit på precis varje liten cm som finns där. Även om vi städar varje vecka så kan jag ju erkänna att jag inte lyfter på alla triljoner legobyggen i Markus hylla och våttorkar under dem. I dag blev dock allt flyttat på och dammet fick sig en match! Sen har jag även skurat badrummet rejält, under badkar och på väggarna, inte varje vecka jag gör det i heller precis.


Nicke spelade match i förmiddags och sen började han jobba kl 15. Tyvärr är detta det sämsta och tråkigaste skiftet han har, en söndag till klockan 23 på kvällen=( Nåja, jag och grabbarna har haft en mysig eftermiddag tillsammans. Bjuder på några mobiltelefonbilder, börjar med simskolan i går!


I eftermiddags var vi på ÖB och Willys och handlade lite av varje. Vi hade tur och hittade äntligen en märkessköld till Markus simmärken han har tagit. De säljer ju på simhallen, men receptionen är aldrig bemannad på lördagarna när det bara är simskola. Dessutom kostar den 70 kr där och i dag köpte vi den för 29! Heja ÖB!

Markus köpte lösgodis i dag i en rolig burk med lock! Kan kvitta om det är söndag, vi åt inget godis varken i fredags eller i lördags=)

Sen måste jag lägga in en härlig bild på min basketkille! Det har spelats basket nu några dagar och Markus (och jag) älskar när han och jag tar en match i vändzonen=)

Som förälder säger man ofta "ställ tillbaka där du tog det". I dag hade Markus tagit mig på orden och satt tillbaka glaset i kylskåpet. Där var ju dricka i det när han tog det men det var tomt när han ställde tillbaka det=)
Ha en fortsatt trevlig söndagkväll!

2 kommentarer:

  1. Mysig dag ni har haft trots Nickes tråkiga jobbskift. Då kan Annie och Mackan spela basket nästa gång de träffas, hon gillar det också! Mackan har ju dock några cm upp på henne, men hon är liten och ettrig under korgen så det kanske jämnar ut sig i slutändan. ;-D

    SvaraRadera
  2. Ettrighet kan få en myra att bestiga berg=)

    SvaraRadera