torsdag 10 september 2009

Bak och pussar!

I morse när jag lämnade Markus så stannade jag och Max kvar en liten stund. Max satt på golvet och "pratade" med M som också är född -08. Han fick massor av pussar av denna lilla, goa tjej och sen lyfte Ingrid upp honom och gick runt lite med honom. Det är otroligt skönt att vi kan göra så här, Max kommer knappast att vara ovan vid Ingrid och huset när det är dax för den riktiga inskolningen=) I dag skulle barnen få baka pizza till lunch och Markus sken som en sol när han hörde det.

Jag gick en runda med Max i förmiddagssolen och sen var det dax för mig att baka lite till kvällens Tupperwareparty. Det blev kanelsnäckor och chokladrutor som jag hoppas kommer smaka bra. Det har blivit lite bortfall pga halsfluss, förkylningar och akuthjälp åt väninnor så vi blir bara 7 stycken i kväll. Men det är mysigt att sitta och prata massor i uterummet och mumsa på hembakat=)

Max och jag var på lekplatsen en liten stund efter lunchen och där gjorde han en djupdykning i sanden med huvudet först. Så han vet i alla fall hur sand smakar nu...Han klättrar mycket och försöker ta sig framåt på alla tänkbara sätt. När vi fixat lite här hemma så gick vi bort och hämtade Markus och Oscar som nu leker några timmar här i eftermiddag.

Mammas lilla bakhjälp!

Dagens laddning av kanelsnäckor...

...och chokladrutor!

4 kommentarer:

  1. Såg jättegoda ut:) Hoppas kvällen blev trevlig:) Kram Ella

    SvaraRadera
  2. Men ÅÅÅH, hade jag vetat att det vankades kanelsnäckor - min favve all times! - så hade jag satt mig i bilen direkt igår em!

    Hoppas partyt var lyckat och att du fick några fina värdinnegåvor.

    KRAM

    SvaraRadera
  3. åååå så gott! jag vill ha, postar du några?? ;) KRAM

    SvaraRadera