torsdag 3 september 2009

Så hände det...

...Max trillade ner från vår säng i går kväll=( Han hade varit orolig och kom inte till ro i sin säng så jag la honom på vår säng och låg där och mös tills han somnade. Jag hade kuddar på rad med hela överkastet i hoprullat på ena sidan och en kudde på andra sidan som är mot spjälsängen. Lite senare hör jag en smäll i golvet och sen kommer Max skrik!

När jag kommer in ligger han på golvet mellan vår säng och hans spjälsäng. Fy vilken hemsk känsla det är innan man har känt igenom honom och konstaterat att inget allvarligt har hänt. Sen var han tokarg länge och vi kom inte till ro förrän runt 1 tiden, men det var ju inte så konstigt...

Detta hände faktiskt Markus också - trots "vallar" av kuddar då med. Lika tufft då som det var i går=(

5 kommentarer:

  1. Usch ja, det är alltid jobbigt när det händer även om man gjort sitt bästa för att pallra upp med kuddar etc.

    ... Jag tänker automatiskt på när V trillade ur sängen på Teneriffa förra året och slog upp jacket i huvudet. Då blev vi rätt skakis vill jag lova. Innan man visste varifrån blodet kom och hur djupt såret var... Hugaligen. Tur han själv höll sig cool och lät doktorn sy honom i huvudet på plats. ;-)

    SvaraRadera
  2. Usch ja....det var inget dålig sår Ville lyckades få då! Han var minsann modig som lät sig sys...

    SvaraRadera
  3. Ojdå lille gubben då:( Blev ju jätte bra med nya sängen:)

    SvaraRadera
  4. Usch, I know the feeling!

    Tur att det gick bra med honom iaf!

    SvaraRadera
  5. Usch... det är INTE kul när sånt händer. Hannes trillade både ur vagnen (rakt ner på isiga småsten, jag halkade) och sängen när han var liten :-(

    SvaraRadera