måndag 28 september 2009

Ett öga.

I förmiddags när jag var hemma med barnen så vid ett tillfälle sa jag till Markus:
"håll ett öga på Max medan jag lägger i en maskin tvätt". Då kniper han åt ena ögat och kikar plirigt på mig med ett öga och säger "jag håller ETT öga". Klok kille!

Vi höll oss inne från regnet hela förmiddagen och hade det lugnt och skönt här hemma. Jag pratade om presenter till Max och lite om att han snart fyller 1 år. Då säger Markus:
"jag vill inte att han fyller år..."
"jasså, varför inte det?"
"jag vill att han ska vara liten......"
Max sitter ofta vid grinden och dinglar med fötterna i trappan!
Efter lunchen så slutade det att regna och vi mötte upp Ella och Gabriel vid tåget. Sen har de tillbringat eftermiddagen här och grabbarna har lekt. Nickes föräldrar passade på att kika förbi och krama barnbarnen lite eftersom de åker på semester en vecka i morgon.

Nicke gick med Markus på gympan i dag och jag stannade hemma med Max. Sen var det dax för mig att träna klockan 19. Tyvärr känns det en del i mina knä så jag försökte låta bli att hoppa i dag. Men det är svårt att inte hålla dubbelt tempo när jag älskar att göra det. Men hellre kunna träna - än att mina knä sätter stopp, så jag får hålla mig lite lugn ett tag och se om det går över.

1 kommentar:

  1. Härliga Mackan! Ja man får passa sig för vad man säger, de tar en verkligen på orden! :-)

    SvaraRadera