onsdag 16 september 2009

Ceasarsallad och päron!

I morse lämnade jag Markus hos dagmamman vid 9.30 och sen körde jag till stan för att träffa Natalie. Det har varit underbart väder, så jag gick först en runda med Max i vagnen så han fick sova sina 30 förmiddagsminuter innan vi gick upp till Natalie. Världens finaste gravidmage finns på plats och bebisen är planerad att titta ut på Max födelsedag=)

Vi satt och pratade massor medan Max lekte med B´s leksaker, han var ju på dagis ändå och kunde inte ta illa upp som tvååringar annars lätt kan göra=) Max fick lunch och sen begav vi oss ner på stan och gick till O´Learys där vi åt en jättegod ceasarsallad till lunch. Tack vännen för en mysig förmiddag!

När jag kom hem fanns min rastlösa make här hemma och ville gå en runda. Inte lätt att vara förkyld och inte kunna arbeta i minus 30 grader, inte kunna cykla eller springa sina löprundor...Då åkte frun på en promenad vilket givetvis var skönt i höstsolen. Vi gick vår "grusvägsrunda" och så plockade vi upp Markus på vägen hem. Jag satt sen med Markus och byggde lego, vilket blev en sån där "good-feeling" med min älskad unge. Vi letade delar länge och följde sen en instruktion som ledde oss fram till en brandbil=)

Efter middagen kikade Lina och Oscar förbi med en stor påse höstpäron! Så i morgon ska jag koka päronmos till Max - tack Lina!

Klockan 19.30 var det dax för träning och det är ju alltid superskönt. Dock kändes det lite tyngre i dag, för när jag gick skrek Max som en tok igen...Jag känner inte att det är tungt för mig att gå när han är arg och ledsen, men det är trist att det inte fungerar med Nicke på kvällen. Inte helt lätt för Nicke heller att ha en unge som gallskriker trots alla försök till att få honom tyst. Nåja, det här lägger väl sig (förhoppningsvis). Jag fick svettats och känna hur musklerna brände, men har tyvärr fått ont i mina knä=( Så det blev inte hopp under hela passet, utan jag fick ta det lite lugnare i dag. Hoppas nu att detta inte blir värre, för träna vill jag göra!!

6 kommentarer:

  1. Älskar din blogg!! Måste börja varje arbetsdag med att kika vad ni har hittat på!!
    Det där med knäna har nog med åldern att göra... Har själv smärtsamt fått upptäcka det! Köpte dock ett par knäskydd på Stadium som är helt grymma och hjälper jätte bra!! Tror märket heter Rehband. Inte så dyra men kanon bra!! Enda nackdelen är att de är genomblöta efter ett träningspass men det får man ta!! ;-)) Krama hela familjen och hälsa Nicke att krya på sig!! Kram Anna Moe

    SvaraRadera
  2. Oj, låter verkligen som en toppendag!!! (förutom att Max blev ledsen när du gick...) Vi kan väl försöka ses någonting nästa vecka, hade varit mysigt! På onsdag ska vi till BVC men annars har jag nog ingenting inplanerat.

    Kram från Fridas gata!

    SvaraRadera
  3. Tack Anna! Vad roligt att du följer oss=)
    Jag ska genast kika på sådana knäskydd, värt att prova!

    SvaraRadera
  4. Klart vi kan ses Helen! Kanske du vill komma hit och kämpa med barnvagn längs Råån? Vi hörs lite närmare tycker jag, vi är i Göteborg över helgen men kommer hem söndag kväll igen.

    SvaraRadera
  5. Ja det där med knäna har nog med åldern att göra som Anna skrev. Mina är som två väloljade gångjärn - men så har du ju några år upp på mig också. ;-D

    Puss!

    SvaraRadera