lördag 26 september 2009

Bmx avslutning

I dag har vi varit på banan för avslutning. Det var den tredje och sista klubbtävlingen så Markus har cyklat medan Nicke och Ella var publik i dag. Det har varit ganska kallt och blåsigt, dock klarade vi oss från regn. Markus kom 3-3-2 och sen 3a i finalen. Han var verkligen duktig i dag och det var stor skillnad bara från förra tävlingen. Barnen har cyklat, de fick hamburgare och glass av klubben och så var det prisutdelning. Äntligen fick Markus en pokal med sig hem, hittills har det varit medaljer vid tävlingarna. Snacka om att vara stolt!

Det var även "mamma- och papparace" i dag och jag blev tillfrågad om att vara med. Men med Ellas olycka i färskt minne så tänkte jag att det är nog bäst att stå över. Vill kunna tillbringa min sista tid som föräldraledig utan att vara gipsad;-) Men nästa sommar får jag ställa upp, då klarar sig barnen även om mamma går på kryckor...

Markus får sin första pokal!

Stolt kille!

Max väl påklädd i kylan!
Hela Engelholms BMX klubb (i alla fall de som var där i dag)

Nu har denna familjen ätit lite räkor och bröd och sett filmen "Gustaf". Jag är verkligen trött eftersom Max av någon konstig anledning skulle vara vaken 2.50-4.30 i natt. Men snart blir det sängen för barnen och då ska vi se en film som Nicke är och hyr i skrivande stund. Får väl se vad han kommer hem med.

2 kommentarer:

  1. Låter som en härligt "familje-lördag" - underbart! :)

    I morgon ska vi till Ullared - ska bli spännande att se om vi kan göra några klipp :)

    Kram o god natt!

    SvaraRadera