måndag 7 september 2009

Grattis...

...till Max som blir 11 månader i dag!! Stora killen som är världens gladaste bebis, har dock börjat få massor med egen vilja, vägrar krypa men säger "mamma" och "pappa" hur fint som helst!

Blogglusten har väl varit så där de senaste dagarna och det beror på att humöret och varit lite nere. Jag hänger aldrig ut min familj på internet och tänker inte göra det nu heller, men i korta drag har vi en oerhört trotsig femåring som bråkar med oss massor varje dag. Detta gör att vi blir irriterade och då ligger detta och pyr i familjen. Men vi vet att vi är mitt i småbarn- och trotsträsket just nu och vi pratar och reder ut hela tiden. Sen är det ju så att jag och Nicke är vana vid att ha egentid och nu har vi gått tillsammans hela sommaren pga/tack vare sjukskrivning och semestertider. Vi har har haft en underbar sommar och gjort massor med familjen, men nu ÄR det skönt med höstrutiner igen som innebär jobb för Nicke och dagmammatid för Markus. Hela familjen hinner sakna varandra och har ny energi när vi sen samlas på eftermiddagen igen=)

I kväll börjar Markus gympa och min träning! Ska blir underbart att komma i gång uppe på skolan igen, det har jag verkligen saknat. Tänker gå måndagar och onsdagar (de pass som finns här i byn för vuxna) så ofta jag kan, det är bara när Nicke jobbar kväll som det kan bli lite körigt. Men i september jobbar Nicke tidigt varje vecka, så då ska det mycket till för att fru Johansson inte ska komma i väg=) I dag är Markus gympa 17-18 och min träning 19-20.

På torsdag har jag Tupperwareparty här hemma - någon som jag glömt fråga och som är sugen?

5 kommentarer:

  1. Hejsan Emilia!

    Tack för senast, mycket trevligt!
    Ville bara meddela ännu en gång att jag kommer på torsdag.

    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du kommer Marie!

    SvaraRadera
  3. Grattis till Max på 11 månaders dagen!

    SvaraRadera
  4. Jag är ju i behov av burkar för att hålla plattbaggarna borta så nästa gång det blir TW här ska jag faktiskt gå (om jag blir bjuden förstås!), har inte gjort det på några år nu.

    Ha det så skönt på träningen!

    SvaraRadera
  5. Jadu... de små liven kan få alla äktenskap ur balans då och då. Det är bara att bita ihop och komma ihåg varför man är tillsammans. Men det vet jag att ni gör :-)
    Grattis till Max på nästan-1-års-dagen.
    Kram!

    SvaraRadera