fredag 18 september 2009

Fotografering!

I morse skulle vi träffa dagmamma Ingrid och de andra barnen utanför dagiset och gå in där för fotografering. Ingrid hade sagt att hon tyckte givetvis att Max skulle vara med, om han nu gick med på det utan större protester...(Han är ju inte inte inskolad men har sin plats från och med oktober, dock börjar jag inte jobba förrän i januari). Så klockan 8.20 klev vi in på dagiset och barnen fick sitta på små stolar i ett av lekrummen där. Max satt som ett ljus på en liten stol och hade en leksak i handen! Bilden blev superfin och gissa om jag är stolt över mina fina grabbar=)

Sen gick hela familjen en runda i skogen, skönt att komma ut i höstsolen och andas skogsluft. Vi bor verkligen vackert som har hela Råådalen inpå husknuten. När vi kom hem satte vi barnen i bilen direkt och körde till Nickes föräldrar. Där lämnade vi Markus och Max för att handla lite på Ica Maxi. Det hade gått bra för Max, dock hade han gnällt lite efter en stund, men sen gick det bra igen. Farmor kunde även ge honom middag utan några problem. När vi kom så stod farmor med Max på balkongen och jag sa hej och vinkade till Max. DÅ gick han igång...jösses vad han skrek och grät=( Men jag vet ju att han har det bra så det där biter inte riktigt på mig;-)

Vi åt korv med bröd till lunch där innan vi körde hemåt med en trött Max. Nu sover han i vagnen och Markus är och leker med tvillingarna S. Jag ska börja packa inför vår Göteborgsresa som går av stapeln i morgon bitti. Det är bmx tävling lördag och söndag i Lerum och vi ska bo på Hotell Ibis. Ska bli spännande med hotell och två kids!

I kväll kommer Tina hit och det är fredagsmys på hög nivå: tacos, Idol och lösgodis!

2 kommentarer:

  1. Ja det är guld värt att ha naturen inpå husknuten, sen om det är Råådalen eller Isaberg - vackert och värdefullt är det vilket som! :-)

    Hotell med två barn ska nog gå bra. A&V sov på hotell första gången när de var 7 månader gamla och det gick finfint! Sedan dess har det blivit några hotellnätter för deras del så de är luttrade. ;-)

    Ha en fin helg och heja på grabbarna för mig också!

    SvaraRadera
  2. Det ska bli kul att se Max ta sig fram! Längtar tills nästa träff! Kram Johanna

    SvaraRadera