tisdag 8 september 2009

Pånyttfödd?

I går drog gympan och träningen i gång för mig och Markus. Hans gympa började klockan 17 och han har verkligen längtat. Det är knappast någon elitträning (vilket vi inte vill ha...) utan de värmer upp, gör lekar och har olika redskap framme. De har ROLIGT och det är många skratt och bus under timmen som går.

När Markus var klar så gick vi hem till Nicke och Max som väntade hemma. Markus fick en dusch och jag fixade kvällsmaten till Markus, som bestod av utlovade pannkakor. Sen var det bara för mig att byta om då min träning började klockan 19. Lina, Julia, Camilla och Hannah mötte upp här hemma så gick vi tillsammans upp till skolan. Det var så j*kla underbart att vara i gång igen så jag kände mig nästan pånyttfödd=) Nåja, det var kanske ingen andlig upplevelse, men det var så skönt att höra musiken dundra på, svetten fullkomligt rann av mig och alla muskler fick sig en genomkörare. Passet kan ju köras i enkelt eller dubbelt tempo, det är ju helt upp till en själv. Och jag trodde inte att jag skulle ha så mycket kondition kvar, men jag orkade köra allt i dubbelt tempo hela timmen *klappar mig själv på axeln*

När jag kom hem sken jag som en sol, det var så himla roligt att fått träna och få ha lite egentid. Jag har verkligen saknat de här passen!

I dag lämnade jag Markus hos dagmamman klockan 9 och så gick jag en lång, rask runda med Max i vagnen. Vi har nästan precis kommit in och nu ska han få lite mellanmål innan vi kör till Ica Maxi för att handla lite.

5 kommentarer:

  1. Härligt!!
    Hur mycket man än älskar sina barn och sin man så behöver man göra något man tycker är kul, bara för sin egen skull!! Var iväg på min Boxercies i går!! Så underbart att bara få köra järnet så svettet dryper för att sedan åka hem, ta en välbehövlig dusch och gå in och snosa och pussa lite på sina älskade sovande ungar!! Kramisar Anna Moe

    SvaraRadera
  2. Precis så är det Anna! Kram till dig med!

    SvaraRadera
  3. Vänta bara så ska jag oxå köra dubbelt!! ;P

    Min promenad får vänta till efter jobb men ut ska jag!

    SvaraRadera
  4. Det är rätt inställning Julia!

    SvaraRadera
  5. Det är klart att du orkar köra dubbelt, du som går så mycket med vagnen! Härligt att det kändes så bra och var så roligt! Träning SKA vara rolig, då biter den bättre (och man gör bättre ifrån sig av bara farten).

    SvaraRadera