lördag 12 september 2009

Tupperwaretorsdag, kräftfredag och Tinalördag!

I torsdags hade jag Tupperwareparty här och det var trevligt. A som håller i visningen har varit här några gånger tidigare genom åren så det "rullar på" bra när hon kommer. Vi var 8 stycken i uterummet som tjattrade om potatisskalare och riskokare! Det blev en del beställningar och sen fikade vi. Jag köpte barnbestick och knivvässaren - är riktigt trött på slöa knivar i köket och jag har ju Tupperwares knivar som jag fick vid en visning jag hade för något år sedan.

I går förmiddag fixade jag och Markus inför kvällens kräftskiva. Markus gjorde namnskyltar till bordet, vi dukade och gjorde ett höstfat med ljus. Tyvärr ringde Danne och sa att han var sjuk, men tyckte ändå att vi andra skulle festa på ändå. När Max hade sovit förmiddag och vi hade ätit lunch så körde jag barnen till farmor och farfar där de skulle vara under tiden jag handlade. Detta var första gången jag lämnade bort Max=) När jag skulle gå sa jag "hej då" några gånger men han var så upptagen av alla leksaker som fanns där och väntade på honom, så han reagerade inte över att jag gick. Jag var borta knappt en timme och det hade gått bra. Han hade dock skrikit argt efter ca fem minuter när han insåg att jag inte var där, men det hade gått över fort igen.
Jag och barnen körde sen till mammas jobb och fick massor med frukt och grönsaker av henne och hon fick pussat lite på barnen. Sen var det dax att åka hem och göra oss i ordning. Klockan 18 kom Julia, Helen, Anders, Jessika och deras Amanda som är lika gammal som Markus. På bordet fanns kräftor, räkor, vitlöksbröd, kantarellpaj, ostar, kex och dricka. Vi åt länge och Markus åt kräftor med mig medan Nicke föredar färdigskalade! Till dessert hade jag gjort rabarber- och jordgubbspaj med vaniljvisp och sen rundade vi av med några drinkar=)
Markus var uppe till klockan 24 så han sov till 9 i dag!

Markus har skrivit bordsplacering och lägg märke till att alla har en kräfta! Markus och mitt ljusfat!
Så här fint dukade Markus!

Jessika och Julia!

Helen och Anders!
Jag och Helen! Tur att Skåne äntligen har fått ner Helen, Daniel, Ebba och vovven från Stockholm! Danne får festa med nästa gång=)

Nicke och Markus larvar sig!

I förmiddags körde jag och Max in till Tina medan Nicke och Markus åkte för att titta på STCC. Jag och Tina promenerade ca 1 1/2 timme i solen och pratade lika mycket som vanligt. Det är så skönt att få prata ostört om allting i våra liv (Max sov gott) och vi skrattar alltid så hjärtligt tillsammans. Ingen utomstående kan nog riktigt förstå vår humor, så den behåller vi för oss själva=)

Nu blir det lördagsmys för familjen och en tidig sänggång. I morgon ska vi tillbringa hela dagen på bmx-banan!

3 kommentarer:

  1. Tack för en kanon kväll!! :-)
    Gällande artisten så är det faktiskt Basshunter ;-)

    SvaraRadera
  2. Vilka fina kräftor Mackan har ritat på namnskyltarna och ljusfatet blev härligt höstlikt!

    SvaraRadera
  3. Tack för en toppen torsdag- och fredagskväll!! Kändes väldigt lyxigt att vara själv två kvällar i rad... :)

    SvaraRadera