torsdag 17 september 2009

Lego och mos!

I går satt jag och Markus med legot länge och i dag vill han att vi ska göra det när han kommer hem. Så vi har en Legodate i eftermiddag han och jag=)

Max, som nu tar sig fram överallt, älskar de stora legolådorna vi har. I en har vi Duplo legot (stora bitar) och i den andra har vi vanligt lego (små bitar). Men när jag och Markus sitter med lilla legot så vill han givetvis också vara med och röja i den lådan. Då duger inte Duplolådan...Men är bara den framme så är det hur roligt som helst!

På tal om fart då....Max är snabb på golvet nu, dock kryper han inte. Han är en "rumpekasare" och det går lika bra det. Han försöker ställa sig upp mot allting nu och när han väl kommer upp (ofta med lite hjälp) så kan han gå i sidled. Duktig kille!

I går kom Lina förbi med en hel påse päron och i dag har jag gjort päronmos. Det var bara att koka päronen i vatten, köra dem med stavmixern och sen strö lite socker på. Behövdes dock knappt något socker alls då päronen var tillräckligt söta. Perfekt att ha som efterrätt till Max och på hans gröt.

Markus och barnen har varit i skogen hela dagen. De gick nyss hemåt förbi vårt hus, men Markus ville följa med gruppen hela vägen tillbaka. De har grillat korv, lekt i skogen och tydligen träffat någon från kommunen som fiskade ål och barnen hade fått känna på dessa ålar!! Snacka om att ha det bra hos världens bästa dagmamma=)

I kväll ska vi se Idol och sen vankas det film: Fast and furious 4! Jag får nog låna en haklapp av Max så jag inte saglar ner tröjan (Lilian du får läsa "dreglar") när jag ser på Vin Diesel...

1 kommentar:

  1. Hallå där! Jag bor också norr om Skaune - jag läser också dreglar! ;-)

    SvaraRadera