söndag 7 februari 2010

Fortsättning på helgen!

I går höll vi oss hemma större delen av dagen. Markus var hos Oscar och lekte en stund och sen hämtade Nicke honom och de körde till simskolan. Jag och Max höll oss hemma, städade tillsammans, hängde tvätt, busade och bara mös. Sen kom Nicke och Markus hem och på vägen hade de hämtat upp Ella och Gabriel. Lite senare anslöt Julia också och vi åt hamburgare som var Markus önskemål som lördagmat. Han brukar säga "i min familj när jag blir stor ska vi äta hamburgare varje fredag...." Nu blev det dock på lördagen denna helgen men det verkade han ändå nöjd med=)

Vi såg Melodifestivalen och jag tyckte att Linda Pritchards låt var bäst, ös och bra dunk! Men inte sjutton gick hon ens vidare=( Man ska aldrig sluta förvåna sig när det gäller den tävlingen.

I dag körde hela familjen till Ica Maxi på förmiddagen. Grabbarna åkte/körde en "bilkundvagn" till Max stora förtjusning. Handling blir mycket roligare när man kan hålla i en ratt och tuta! När vi kom hem började Max som vanligt att packa upp, detta i sin nya jacka vi fyndade på rean där.


När Max sov middag (sover än efter 2 1/2 timme i vagnen!!) så passade jag på att träna. Det blev Orbitrek i 25 minuter med rejält motstånd och högt tempo, sen hantlar och situps. Jag vägde en hantel i dag och den vägde 3,7 kg. Känns bra att jobba låååååångsamt och känna hur det bränner i armarna, sen får jag lägga på mer och mer för varje vecka tänkte jag. Efter dusch, smörgås och lite datatid så ska jag snart åka och hämta Markus som är och leker med tvillingarna Smeds.

5 kommentarer:

  1. Det är rätt, man ska börja lite lugnt och sedan öka. :-)

    Ha en fin söndagskväll!

    SvaraRadera
  2. Tänkte förklara lite vad huset ligger. Vet du den gamla skorstenen som var vid våra växthus innan? Den i tegel? Det ska iaf ligga typ bredvid där. Bakom mamma och pappas alla växthus. Uffe har ju rivit allt där bak så där är det. Om man kommer från viken så ska man titta upp mot skogen när man kör vid sterntorps hagar. Hoppas du förstår ungefär vad det ligger ;)

    SvaraRadera
  3. Då är jag med Sofie! Funderar då lite på var ni kommer att köra in till ert hus? Ska bli superroligt att se huset när det är färdigt=)

    SvaraRadera
  4. 2 1/2 timme!!!!! Get the f**k out - I torsdags på dagis sov Ava i *trumvirvel* 15 minuter!!!!

    Jag tycker inte du såg uttråkad ut på bilden hos Pia, jag tycker du ser vacker ut!

    Ses snart! Kram Johanna

    SvaraRadera
  5. Håller med Johanna, en vacker donna!

    Så snygg jacka Max hittat. :-D Riktigt tuff!

    Ses snart på jobb...

    SvaraRadera