onsdag 10 februari 2010

Kräk!

I morse sa Markus att han hade lite ont i magen. Jag fick honom att gå och kissa, för det ska han sällan göra direkt och alla vet ju att det brukar vara det första man gör varje morgon=) Jag frågade nog 100 gånger om han hade ont i magen eller om han mådde illa. Svaret var nej, så jag körde dem till dagmamman och sen vidare till jobbet.

Jag hann vara på jobb ca 10 minuter och då ringde Ingrid och sa att Markus hade kräkt....Det var bara att packa i hop igen och köra tillbaka och hämta upp barnen. Det första Markus säger är "nu är jag bra igen mamma" =) Visst känns det alltid bra när "skiten" är uppe, men det är ju ofta för stunden och sen kommer illamåendet tillbaka igen.

Vi har hållt oss hemma hela förmiddagen, spelat spel och Markus har tittat på tv. Han åt makaroner till lunch och sen till mellanmål en stor kanelbulle och mjölk till det. Han har inte kräkt mer eller mått illa på hela dagen. Han är lite trött, men det blir man om man börjar prata klockan 5 på morgonen om ditt och datt... Vi var ute en runda i eftermiddag, gick till affären (Markus stannade utanför med Nicke - vill som sagt minska smittrisken) och fick frisk luft. Han åt inte så mycket i kväll, men fortfarande inget illamående eller magont. Jag hoppas INNERLIGT att det inte blir mer av det och att Max slipper detta. Vi har svalt vitpepparkorn i kväll och kommer att göra det under morgondagen också.....Tumhållning tack!

6 kommentarer:

  1. Hoppas ni fortfarande är kräkfria!!

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna. Vår Max kräkte ikväll, så vi får väl se hur natten blir...

    SvaraRadera
  3. Hoppas natten gått bra för er. Här har vi en som har fått värsta hårda, "falsk-krupp-hostan"... Inte heller så roligt...

    Kram på er och hoppas ni slipper undan!

    SvaraRadera