lördag 6 februari 2010

Fredag!

När jag kom hem från jobbet i går gick vi ut en stund och busade i snön!
Barnen blev åtminstone bra på bilden.....
Sen var det dax att göra oss i ordning och köra till mamma för att fira hennes kommande 60-års dag! Hon fyller år på måndag men då är hon på plats i Rom på semester.
Markus försöker med knep och knåp i trä. Obs! Inte hans drickamugg på bordet;-)
Max busade på för fullt hela kvällen!
Nicke och Max.
Markus och kusin Ellen spelar plockepinn=)
Förrätt - räkor och avocado till Markus stora förtjusning. Vi andra fick en himmelskt god laxtårta.
Min fina mamma och Nicke!
Jag hade Max som bordskavaljer=)
Wille och mamma!
Ser nästan uttråkade ut men det var jag absolut inte=)
Max satt förvånansvärt länge vid bordet och pysslade med allt möjligt.....
Vi hade en härlig kväll med hela familjen, förutom mamma och Wille så var Julia, Malin, Ellen, pappa, Lena och en väninna till mamma där. Vi körde hem vid 21.30 då Max var supertrött. Jag försökte lägga honom tidigare på kvällen men det gick han inte med på alls. Han somnade i stället gott i bilen på väg hem.
I morse var det fullt ös på grabbarna. De ömsom skrattade, busade, retades och bråkade. Syskonkärlek med andra ord.
När vi sen var i källaren så tog jag lite tvätt och sen åkte bröllopsklänningen på (!). Jodå, den kom på, dragkedjan kunde dras upp men sen var det slut med andningen;-) Jag kan konstatera att jag inte har storlek 36 längre!
Dock är jag hellre några storlekar större och två barn rikare=)

9 kommentarer:

  1. Ja det var toppen igår! Så snygg du är i klänningen, den kan du ju ha ikväll! Haha

    SvaraRadera
  2. Fina foton, ni var på en mysig fest!

    Jag har samma storlek som när jag gifte mig, men så var det ju snart 6 (!) år sedan jag fick barn också, och det vore väl synd och skam om man inte skulle ha lyckats komma tillbaka i samma storlek på så många år! Sen har höfterna blivit bredare, det går inte göra något åt och det vill jag inte heller! Som sagt; hellre en lycklig mamma till två underbara barn än en "tonårskropp" igen! :-)

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Tittar in som jag gör varje dag, nästan i alla fall..
    Fin ny överskriftsbild ..

    Ha en skön lördagkväll

    Kramen... Frank

    SvaraRadera
  4. Vi mammor får se det som några extra kärlekskilon!! Det är inget vi dör av och det är som Kristian säger "Det är bara mer att tycka om"!! :-))
    Vilken snygg mamma du har! Du har gott att brås på!! ;-))

    SvaraRadera
  5. Hej Vännen! Vilket underbart inlägg! Jag älskar bilderna!! :) Vad roligt att du satte på dig bröllopsklänningen :)

    Ta hand om dig och hälsa grabbarna!

    /Helen

    SvaraRadera
  6. Tycker du fortfarande var jättefin i den:) Tack för idag,lika mys som vanligt:) Kram Ella

    SvaraRadera
  7. Hej Vännen!

    Vilka fina bilder. Gillade din bild på klänningen:) Tror inte att jag kan knäppa min... men vad gör de när man ser vad man har fått=: En stor kram till dig min fina vän, du är bäst!!!

    SvaraRadera
  8. Glöm inte skriva namn när ni inte är inloggade=) Men jag gissar att kommentaren är från Louise?

    SvaraRadera
  9. Håller med dig, 2strl större men 2 barn rikare<3

    SvaraRadera