onsdag 17 februari 2010

Ordlista!

Mmmmm.....tott = välsmakande, gott.

Kickig = prickig på ryggen.

Aapåns = vovven Alfons.

Taffetetate = kaffekokare.

Bara några goa exempel på roliga ord från Max=) Han pratar HELA tiden och alla ord han hör ska han säga efter. Det mesta låter väldigt likt men vissa ord är rena grekiskan. Men talet har tagit ett jätteskutt de senaste veckorna!

Måste berätta om en rolig sak som hände för någon vecka sen. Jag skulle ringa till Louise en kväll och tar luren då jag sitter i soffan. Trycker för att få ton och då är det helt tyst. Jag trycker en gång till och då hör jag "hallå"! Det var Louise.....Det hann inte gå fram någon ringsignal här och jag hann inte höra någon ton - vad är oddsen för det?!

Nu ska jag knapra på några salta pinnar och se lite OS. Har varit flitig och cyklat 30 intensiva minuter i dag med och sen några situps efter det=)

9 kommentarer:

  1. Haha, taffetetate e lätt det bästa vi hört på länge! Henrikoch jag skrattar fortfarande gott åt det!!

    SvaraRadera
  2. Sophie, han har tränat på Henrik också - Henick!

    SvaraRadera
  3. Meeen, orättvist!! Han ska träna på Soooophie jue;=)

    SvaraRadera
  4. Bra med ordlista så man kan konversera med honom :-D

    SvaraRadera
  5. I går frågade jag honom om han kunde säga Sophie och då låter det - fiiiiii......

    SvaraRadera
  6. Så Max kan säga kaffekokare fastän hans föräldrar inte dricker kaffe - det bådar gott för framtiden! :-D

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Underbara Max!! Aapåns hälsar! :)

    SvaraRadera
  8. Åh, så roligt att han pratar så mycket nu. Snart dags att ses igen märker jag, jag hinner inte med i svängarna.
    Kram på er!

    SvaraRadera
  9. Duktig Max!! ;=) jag tränar tristan till att försöka säga Max, men han bara skrattar åt mig!!

    SvaraRadera