söndag 28 februari 2010

Miltons Dop!

I dag var det dax för Miltons dop! Vi är en stor familj och det är kanske inte helt lätt att veta vem som är vem alla gånger....Men Christian är min "ingifta bror" då hans mamma Lena är gift med pappa. Hänger ni med?! Christian och Madelaine fick lilla Milton i november och nu är han stora killen som skulle "doppas i vatten" enligt Markus.

Vi körde först hem till pappa och Lena, där dopkalaset skulle hållas, för att lämna Nicke och Max där. Att ha Max i kyrkan klockan 12 när det är mat- och sovdax är ingen lysande idé, men däremot en toppenbra lösning att Nicke stannade där med Max medan vi körde till kyrkan. Väl på plats satt Markus som ett ljus under hela dopet och vi fick bla njuta av fantastiskt vacker sång när Ellen sjöng solo. Tösabiten är 14 år och sjunger med en klar, vacker röst - supermodigt tycker jag. Mina tårar rullade när jag hörde och såg henne, min lilla Ellen är en stor tjej som kan beröra så! Huvudpersonen Milton skötte sig bra och var ganska nöjd under hela akten. Sen körde hela sällskapet på 37 personer hem till pappa och Lena där vi bjöds på bubbel, smårgåstårta och sen fina tårtor och kaffe.

Max busar runt med pappa!

Milton får mat av pappa Christian.
Julia och Albin försöker få till en närbild....eller nåt......

Jag, mamma, storasyster Malin, Lillasyster Julia och systerdotter Ellen=)
Många fina presenter - spana in OS mössan på gunghästen!

Stolt farmor Lena med guldklimpen på armen=)

Max i morfars goa famn!
Värdparet Madelaine och Christian öppnar paket.
Markus var väldigt trött och sliten framåt eftermiddagen och det var inte så konstigt, för när vi kom hem hade han 38.1 i temp!

Fina tårtor!
När vi kom hem skulle det spelas "fyra i rad" och Max var väldigt delaktig...


Markus har legat på soffan under en filt och inte varit hungrig alls. Han hade 38.3 i temp när han la sig så vi får se hur morgondagen blir=( Men dagen i helhet har varit jättemysig och jag är så glad för min stora, fina familj - "nya" som "gamla".

3 kommentarer:

  1. Mysigt med dop.
    Hur är det med Mackan idag...?

    SvaraRadera
  2. Markus är feberfri i dag och har varit så hela dagen=)

    SvaraRadera
  3. Jag hänger med iaf! Tur det kanske... :P

    Skönt att Mackan är bättre, att det gick över snabbt!

    SvaraRadera