måndag 22 februari 2010

Helgavslut och sportlovsstart!

I går vaknade jag utan feber och värk. Magen kändes lite öm och mat smakade inte så supergott trots att jag kände mig hungrig. Vi gick ut en runda med barnen och det är nästan lite otroligt att de älskar att vara ute trots iskalla vindar! I lördags när jag låg inne var Nicke ute med dem och gjorde bla en snögubbe:

Stolt snögubbsbyggare (Bob).
Ella ringde på förmiddagen i går och undrade om Markus ville komma på kalas igen hos Gabriel. Det var dax för kompisar med ännu fler barn i går och Markus som redan varit och gratulerat i lördags tvekade inte en sekund utan ville gärna vara med på söndagen också=) Så Nicke körde dit Markus vid 13 tiden och sen hämtade vi upp honom framåt 17 tiden. Vi köpte med lite taimat och åt den hos Ella (jag tog en väääääldigt snäll variant utan kryddor med grönsaker och kyckling) och det var mysigt att få vara där en stund.
I går fick också ett sorgligt besked om Nickes mormor, som lämnade oss på förmiddagen. Mormor Svea skulle fyllt 87 nästa månad men finns nu inte längre med oss. Hon har alltid funnits där så länge jag och Nicke har varit tillsammans och hon har betytt mycket för mig också eftersom jag inte har några mor- eller farföräldrar kvar i livet sen många år. Vi känner dock att det var skönt att hon fick somna in med sina barn runt sin säng, i lugn och ro.
Nu har grabbarna sportlovsledigt eftersom dagmamman har semester. I dag har jag varit ledig och vi körde till biblioteket i förmiddags.

Man kan göra mycket på biblioteket.....tex klättra i sofforna!
Markus valde ut 12 böcker!
Det blev en fika när böckerna var utvalda.
Max tog en bok på barnavdelningen som han inte släppte när vi skulle fika - Alfons Åberg på arabiska=)

Nåja, min arabiska är inte så bra så vi lånade inte med Alfons hem;-) Det blev sen lunch, vila för Max och mys för mig och Markus. Vi ritade och la pussel och fick eftermiddagen att gå innan det var dax för hans gympa klockan 17.
I morgon ska Markus och Max vara hos morfar och Lena och bli bortskämda. Markus älskar att vara där på gården och pappa och Lena kan verkligen lägga full fokus på barnen när de har dem själva utan oss föräldrar där. Jag kör barnen ut runt 8 i morgon och får dem sen levererade till jobbet då jag slutar klockan 16 - vilken service!

5 kommentarer:

  1. Beklagar er sorg och skickar massor av kramar till er!

    Haha, goe Max! Alfons på arabiska?! Kanske ska börja med svenska alfabetet först!?

    Kraaaaam

    SvaraRadera
  2. Jag beklagar sorgen!

    Utöver det tråkiga beskedet kring Nickes mormor har jag suttit och skrattat mig igen inlägget - så härligt, det pikade när jag läste om Max's bokval *asg*!!! Heeelt underbart!

    Nu har jag bestämt fika till på onsdag, det blir kärleksmums :) Har länge försökt hitta något nyttigt, gott alternativ men i slutändan så kom jag fram till att ska jag ändå fika så ska jag göra det med något supersmarrigt ;-)

    Ta hand om dig och familjen nu så syns vi snart :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Skickar många varma kramar till er allihopa, hela Nickes familj med.

    Måste säga att den snögubben var en av dom bästa jag sett! Inte illa med en Byggare Bob gubbe! :-)

    SvaraRadera
  4. Beklagar eran förlust, många kramar till er.......Fin snögubbe....

    SvaraRadera
  5. Ledsamt med mormor Svea, det är tungt när människor som man har haft kring sig länge går bort, även om de är gamla.

    Härliga Max, han kanske har oanade språktalanger!? ;-D

    SvaraRadera