onsdag 24 februari 2010

Mamma-barn-träff

I dag var det dax för vår mamma-barn-träff som vi så lyckligt kunde pricka in trots att 3/4 har börjat jobba. Klockan 9.30 kom Johanna&Ava, Marie&Ellinore och Helen&Ebba. Markus fick en lekkompis vid samma tid och sen var det full rulle i huset fram till klockan var 15!

Johanna har 27 kg barn på armarna, jämt fördelat på 13,5 kg Max och 13,5 kg Ava!

Goa Ellinore som blivit stora tjejen!
Alfons, eller Apåååååns som Max säger=)
Marie och Ellinore är intresserade av helt olika saker verkar det som.....
Jag har fått massor med extra gos och pussar i dag av Max!

Så här gör Max när han inte får som han vill - lägger sig ner raklång på golvet!

Ska sluta köpa leksaker......
Glada Ebba - som någon minut senare somnade i stolen.......
Dubbelt upp i vackra tjejer - Ava och Ellinore!
Barnen fick korv och makaroner till lunch och vi åt grönsaker och kyckling i pitabröd. Sen fikade vi på Helens goda chokladrutor=)
Det var väldigt roligt runt bordet.....
Max var ensam herre på täppan bland alla tjejer. Han och Apåååååns......

Max visade Ellinor sin glassbil men var väldigt noga med att ta den fort igen=)
Våra barn har verkligen blivit härliga individer med fantastiska personligheter. De var bra synkade hela dagen så det blev lek och sen middag och därefter sov alla fyra middag samtidigt. Sen var det mellis och ännu mer lek innan det var dax för alla att åka hemåt. Tusen tack tjejer för att ni kom i dag, jag är så glad för att ha er som vänner=)
Jag och barnen var ute en timme i kylan och begav oss bla till pulkabacken. När vi kom in drack Markus varm choklad och jag konstaterade att vi nog kan bocka av 2 av 3 "måsten" på ett sportlov - pulka och varm choklad. I morgon ska vi bocka av nummer 3 - nämligen Mc Donalds=) Jag gjorde ett försök till träning men det blev lite si och så med det eftersom Max gör allt vad han kan för att störa mig. Men, men....lite är bättre än inget!
Jag får vara hemma i morgon med för Nickes föräldrar, som skulle ha barnen i morgon, är kräksjuka......Så det blir jag och grabbarna som ska leta doppresent till Milton, besiktiga bilen och sen är lunch utlovad på Mc Donalds=)

6 kommentarer:

  1. Oj, vad Max har vuxit på bara kort tid! Stora killen ju...
    Visst är de charmiga när de lägger sig raklånga ;-)

    SvaraRadera
  2. Ha ha, den där "raklångetaktiken" känner man igen. Annie var expert på det - hon kastade sig dock oftast på mage och vrålade och bankade/sparkade i golvet! :-)

    Härlig dag ni hade - det gläder mig! Snart är det VÅR tur att få njuta av ert sällskap och det är jag sååååå mallig för! ;-)

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder på härliga mammor och barn! :-D

    Lycka till med bilen idag!

    SvaraRadera
  4. Så kul att ni kan få till träffar trots att ni har börjat jobba. Vilka härliga bilder. Sitter på jobbet och försöker jobba... ska snart bege mig hem för det får bli en kort dag idag!

    Kram min vän/L

    SvaraRadera
  5. Tack för en mycket trevlig dag! Får ta en träff hos mig snart. Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Tack själv Emilia! Ja, visst var det en toppendag!

    Massor av kramar från mig o Ebba :)

    SvaraRadera