fredag 19 februari 2010

Kan kvitta...

....att min man i dag köpte 4 apelsiner för 41,45 kr. Vad är det på en världskarta?! Jag lägger energi på svåra problem om de dyker upp, inte småsaker som 41, 45 på apelsiner.
I dag har jag pratat i telefon med två fina vänner vid olika tillfällen. Två fantastiska kvinnor som går igenom vars ett helvete på olika vis. En gör det psykiskt och en gör det fysiskt. Jag tänker på er hela tiden och är bara ett samtal bort.
Det är fredag och helgen står för dörren. Visst känns det som en märklig fredag, jag ska gå hem och hålla en bekymmersfri helg när några som står mig nära har det svårt. Men mina barn förstår tack och lov inte vilka bekymmer som kan dyka upp i livet, så vi har varit ute och busat i snön, ätit räkor till kvällsmat och sen sett filmen "Upp". Max bråkar med Markus så fort han kan och han gav storebror några rejäla smällar i ansiktet så Markus blev ledsen. Liten men tuff!
Nu sover Max, Markus är i alla fall i säng även om han inte somnat än och vi har OS på tvn. Ska slappa med Nicke och kramas lite extra=)

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Tur man har en vän som du, det känns så klart super jobbigt just nu och det är såååå tungt. Har kommit till en gräns nu att jag bara är så arg och kan inte göra något utan det bara snurrar runt. Vi hörs och hälsa familjen

    En stro kram till dig/L

    SvaraRadera
  2. Oj, för det priset borde det vara guld i apelsinerna! Hoppas nu inte skalet var typ 1 cm tjockt runtom också... Meeeeen, vid närmare eftertanke, vad spelar det för roll om ett år!?

    Ha det fint vännen - och du, om jag någonsin råkar i tråkigheter så vet jag att du bara är ett samtal borta och bara vetskapen om det gör att jag genast känner mig tryggare! Tack för att du finns! För mig och för alla andra! <3

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Du är en fin vän, hjärtat.

    SvaraRadera