torsdag 11 februari 2010

Snöfort och kramp!

I eftermiddags var vi ute en timme drygt och byggde bla ett snöfort=) Hur roligt som helst för hela familjen!
Max älskar att var ute och gå runt, runt, runt....han går och han går!

Det känns som denna dagen har gått i ett, trots att jag "bara" varit hemma. Byta blöja på Max, klä barnen, fixa frukost, diska, spela spel, plocka upp leksaker, hämta Max på badrummet 35 gånger, städa källaren, fixa lunch, diska, lägga Max, plocka leksaker, spela mer spel, rita, fixa mellanmål, klä på grabbarna, gå till affären, jaga Max, bygga fort, fixa kvällsmat, diska, bada Max, klippa Markus, lägga barnen......pust.....
När klockan var 20.40 så var det på ren VILJA som jag (och Nicke) gick ner och tränade. Dock var mina ben helt slut redan efter 15 minuter på Orbitrek så jag fortsatte med styrketräning. När jag gjorde övningar med hantlarna (mot gäddhänget på baksidan av vänster arm) så smärtade det till och gjorde fruktansvärt ont!! Måste ha varit kramp, men herre gud så ont det gjorde=( Så dagens träning går ju inte till historien som en av den bästa, men rent psykiskt så vann jag mot tröttheten;-)

3 kommentarer:

  1. Har du bara gäddhäng på vänster arm?? ;-)
    Skämt åsido, så där har jag också känt ibland och fy tusan det gör ont! Min teori att triceps, som ju är en rätt liten och kort muskel, är så ovan vid att få så isolerad belastning att den lättare krampar än t.ex. biceps. Har du testat att göra dips mot t.ex. träningsbänken, ett lågt bord eller något? Det tränar ju också triceps men blir inte alls samma krampkänsla.

    Hoppas ni är fortsatt pigga därhemma, här är det hård ihålig hosta och "blåsorkester i bröstet" på Ville... :-(

    Stor fredagskram till mina sydligaste favoriter! <3

    SvaraRadera
  2. Avis!! Jag vill också bygga fort!!!!

    SvaraRadera
  3. Åå så mysigt!
    Och NI är sååå duktiga som kommer ner i källaren och tränar
    KRAM

    SvaraRadera