onsdag 3 februari 2010

Träning på höga höjder.

I dag när jag hämtat hem grabbarna så var det inte läge för att gå ut och gunga......
......inte heller studsmattan lockade.....
......så det blev lite bullbak i stället!
Max är väldigt gnällig och skrikig på eftermiddagarna, vet inte om det beror på att han är trött eller om det är en "bieffekt" på att jag lämnar honom om dagarna. Han slår till mig ibland och protesterar högt om han inte får som han vill. Han ska dessutom vara med mig hela tiden i köket, stå på pallen och fixa med egna grytor och andra redskap=) Markus spelar mest Playstation när han kommer hem och tycker det är hur roligt som helst nu. Han har inte spelat så mycket innan men nu gillar han det!
När grabbarna hade somnat var klockan precis 20 och jag klädde på mig och gick ut och skottade snö. Det ligger 2-3 dm snö och jag tog runt hela huset först och sen gick jag upp på taket. Vårt garage och uterum ligger ju ihop och där uppe är 60 kvm (platt)tak som inte har skottats på hela vintern...Jösses så tungt det var, har nog inte en muskel i kroppen som inte fått jobba! När jag kom in var klockan exakt 21 så det blev en hel timmes skottande. Bra träning! Sen gick Nicke ut och fortsatte på taket så det blev helt rent.
Nu lite soffa, tv och sen bingen. Klockan 6 ringer larmet i morgon igen=)

6 kommentarer:

  1. Mumsiga bullarna ser ut;=)
    oj, gissar på lite träningsvärk imorrn för fru gantofta kanske?
    Men duktigt va det! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag kommer nog inte ur sängen i morgon Sophie....

    SvaraRadera
  3. Skönt att se att vi är inte dom enda som inte tagit in studsmattan:-)

    SvaraRadera
  4. Snöskottning är icke att förakta som träning, men man måste se upp så att man inte belastar ryggen fel. Fast det lär du väl märka idag om du gjorde igår eller inte. ;-)

    Vår studsmatta är inte heller intagen och den syns knappt längre bakom de höga snövallarna.

    Ha en bra dag - nu väntar gynbesök för Fru S. Lika bra att ta det tråkiga först så kan ju dagen bara bli bättre och bättre. :-)

    SvaraRadera
  5. Jag har nog lyckats att göra rätt i går, för det är musklerna som har träningsvärk - ingen ryggvärk=)

    SvaraRadera
  6. Känner igen det där med gnälliga små busar. Har en här hemma också =). Tror att det händer så mycket för dem nu så att de inte riktigt vet hur de ska reagera. Ha det toppen! Kram Marie

    SvaraRadera