torsdag 11 februari 2010

Kräkfri Picasso!

Det har varit helt kräkfritt i huset och vi håller tummarna stenhårt för att det bara blir den gången i går hos dagmamman. Jag, Markus och Nicke äter vitpepparkorn och tror på det bästa=) Vågar inte riktigt ge Max pepparkorn, då slår kanske magen backut ändå;-)


Jag gjorde mousakka i går för första gången - blev väldigt gott. Varför har jag inte gjort det innan?

I dag har vi hållt oss inne hela förmiddagen. Vi har hunnit med att spela spel, städa i källaren och äta lunch. Max sover gott i vagnen nu och då började jag och Markus med ett stort målarprojekt. Det är så mysigt när jag och Markus kan göra något i lugn och ro utan att lillebror är och "stör" hela tiden. Han ser det nog mest som att hjälpa till;-)


Jag fick också hjälpa till att måla, supermysigt=)



Markus i fullskala!

Nu ska vi spela spel och sen ska vi gå ut och få frisk luft!

3 kommentarer:

  1. Här spelas också spel - i mängder. Fast heller att de spelar med mig än med datorn, så jag klagar inte. :-)

    Fin gubbe Markus (och mamma?) har ritat. Vi gjorde ju varsin lucia (A) resp pepparkaksgubbe (V) i naturlig storlek inför lucia förra året när vi hade "inför lucia-pyssel" en em på dagis. Kul idé! De hänger fortfarande uppe i hallen här på andra våning. Betydligt mkt finare än de bajsbrungula väggar som här är annars. :-)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Markus låg på pappret så ritade jag runt om honom. Sen färglade han och jag tillsammans=)

    SvaraRadera
  3. Fina bilder, det får du hälsa Markus och säga!! :) Skönt att det inte har kräkts mer! Vi ser fram emot söndag! :)

    SvaraRadera