tisdag 16 februari 2010

Sommarlängtan.

I går började vi planera våra semesterveckor inför sommaren. Det ska stämma med dagmamma Ingrids semester, mitt jobb och Nickes jobb - inte alltid helt lätt! Men det löser sig varje år och gör det garanterat i år med=) Jag är verkligen sommarsugen, längtar efter värme, sol, jordgubbar, öppna dörrar, glass, kvällsdopp, grilla..........
Vi tänker åka till Kolmården i sommar, tror att det passar både Markus och Max faktiskt. Markus har aldrig varit där och Max är ju otroligt fascinerad av djur. Vi kikade på stugpriser och kom fram till att om vi inte vill bo på 15 kvm utan toalett så kostar stugorna en del. Så det blir till att boka Vildmarkshotellet två nätter och då ingår frukost och entré i två dagar. Slutsumman blir den samma där som i en stuga med lite högre standard. Ska verkligen bli mysigt att åka på semester med grabbarna=)
Sen fyllde vi i almanackan med sommarens bmx tävlingar och började planera så smått vilka vi ska köra till. Jag vill ha sommar typ.....NU! Nåja, nöjer mig med vår först;-)
I dag hämtade jag barnen lite innan klockan 15 och då var de ute med Ingrid. Max älskar verkligen att vara ute nu han blir arg varje gång vi ska gå in. När det var dax för middagen så stod båda två vid spisen/bänken och hjälpte till. Markus fixade köttfärssåsen medan Max stod och rörde i en tom gryta vid sidan om. Sen blev det bad för barnen, läggnig av Max och källaren för mig och Markus. Jag cyklade på spinningcykeln och Markus såg på tv.
I dag cyklade jag 30 minuter intervallträning. Tungt motstånd/stå upp = långsam träning. Sitta ner/lite motstånd = snabb träning. Det känns verkligen rejält i kroppen, gött!

8 kommentarer:

  1. Så härligt med lite sommarvibbar!
    Vi har också pratat om Kolmården, men det blir troligtvis Astrid Lindgrens Värld, där har vi ju aldrig varit.

    SvaraRadera
  2. Ja våren får gärna komma nu! Liiite trött på att skrapa/borsta bil på morgonen!

    Får man hyra in sig på er grill i sommar? ;P

    SvaraRadera
  3. Japp, grillen är din Julia när du passar huset=) Och många fler gånger under sommaren kan jag tänka....

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Jag kan tipsa er om Borås Djurpark också. De har kanonpriser där supermysigt hotell ingår i priset. Man kan lägga till så att man badar på badhuset som de har där eller så kan man kanske ta Liseberg istället. Kolla in deras hemsida... Kan inte adressen men du kan ju alltid googla.
    Lite närmre än Kolmården men helt underbart för barnen.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Ååh vilka härliga sommarbilder!! Längtar längtar längtar!! Då blir det massa sol, bad, grill och bus!! Kraaam

    SvaraRadera
  6. Tack för tipset Sofi - jag ska kolla in!

    SvaraRadera
  7. Vildmarkshotellet kan vi varmt rekommendera, där finns allt och lite till som man kan tänkas behöva som barnfamilj. :-)

    ...Skulle ni däremot åka till Borås Djurpark så skulle jag aldrig förlåta er om ni inte svängde förbi här, det ligger ju nästgårds! Bara så du vet. ;-)

    KRAM

    SvaraRadera
  8. Nina, det blir nog stuga ändå. Hotellet blev för dyrt (jag hade kikat fel) och det är mysigt med stuga på sommaren med bad, minigolf och allt som finns på en camping). Och det blir Kolmården - Borås får vi ta tillsammans en gång!

    SvaraRadera