tisdag 9 februari 2010

Kärlek och pannkakor.

I morse låg jag återigen och gosade med grabbarna i sängen. Jag är så lyckligt lottad som har denna underbar familj och inget i världen kan slå den känslan. Pengar, resor, fler kläder i garderoben, nytt kök - inget betyder något om jag inte hade haft min älskade familj. Min gamla farfar sa alltid när han levde "pengar betyder inget om man inte har hälsan". Han hade helt rätt=)

I går när jag kom hem så började jag göra pannkakor direkt. Max stod som vanligt bredvid på pallen och vispade mjöl i egen skål. Sen hällde han lite mjölk på bänken och skrek sen "tåååååta" vilket betyder "torka" och han ska ha disktrasan=) Markus var på gympan mellan 17-18 och sen mumsade han pannkakor när han kom hem.
När barnen somnat satte jag mig på spinningcykeln och trampade 30 minuter - no more, no less. Ganska lugn träning medan jag såg på "Familjen Annorlunda" på tv.
I dag har vi inga andra planer efter jobbet än bus, middag, mys och läggning av barn - precis som de flesta vardagarna då jag är hemma 16.30. Nicke jobbar 6-15 denna veckan så det är han som hämtar barnen på eftermiddagarna. Nu när jag har börjat jobba så saknar jag mammaträffarna jättemycket. Jag, Marie, Johanna och Helen har träffats flitigt under tiden vi var hemma och nu hinner vi inte med det på samma sätt. Men onsdagen v 8 ska jag vara ledig och DÅ ska vi minsann ses allihop! Passar så bra då vi tre som börjat jobba är lediga den dagen och Helen är ju fortfarande mammaledig. Längtar!

2 kommentarer:

  1. Här blir det pannkakor ikväll istället. Barnens förslag är min lag (inte alltid, men just idag är det så). :-)

    Ska bli så mysigt att höra Max prata när vi ses den 27:e. Ännu en skauning att njuta av!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Vi längtar också!! Ses snart min vän!!
    KRAM Johanna

    SvaraRadera