tisdag 3 augusti 2010

Aj, aj...ont....

I går när vi hade ätit så fick jag ont i magen, långt upp under revbenen och samma tryck som när jag hade problem med gallan. Jag blev påmind om alla gallstensanfall och smärtorna jag hade när Markus var nyfödd och jag kände nästan lite ångest då det var fruktansvärda månader =(

När vi hade ätit så bytade jag om och begav mig ut på (vad jag trodde skulle bli) en powerwalk. Men jag kunde inte gå fort! Magtrycket bara ökade och jag kunde bara gå långsamt och fick korta av rundan rejält. När jag kom hem la jag mig på soffan och sen släppte det efter en liten stund. Hoppas att detta bara var tillfälligt för det kan vara så att jag får problem trots att jag opererat bort gallblåsan *håller tummarna*.

Vi hade hjälp av Lena i går till att passa grabbarna under eftermiddagen. Denna veckan jobbar jag 7-16 och Nicke 12.30-21.30 så vi tyckte att de kunde få vara sommarlovslediga de här dagarna också med lite hjälp av familjen. Max hade blivit lite ledsen när Nicke gick men det hade gått över lika fort igen. Tusen tack Lena för att du var med barnen hela eftermiddagen, det uppskattar vi!

I dag och i morgon ska Ella komma ut och passa grabbarna tills jag kommer hem. Sen är Nicke ledig på torsdag och då kör han, Ella och deras föräldrar till Norge för NM i bmx. Jag stannar hemma med Markus, Max och Gabriel och får mysa med alla barnen i två dygn! Julia ställer upp och gå in och jobbar på fredag så att jag kan vara hemma - tack syrran!

Sen drar det i gång med fritids och dagmamma igen. Nicke ska vara ledig på måndag för att kunna vara med Markus på fritids någon timme i en "mini-inskolning". Vi vill ju inte bara lämna honom en heldag direkt då allt är nytt för honom. Men han kommer klara det bra och han känner så många barn och har varit i lokalerna vid två tillfällen och hälsat på. Ska bli MYCKET spännande att uppleva denna tiden med Markus och se hur han tycker det är och hur han kommer att utvecklas!

6 kommentarer:

  1. Hu hoppas verkligen inte att det är gallvägarna som spökar när du får så ont Emilia!

    Skönt med en stor familj som kan hjälpas åt att lösa barnvaktsbiten åt er, måste vara härligt att ha det stödet.

    Hoppas du får en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men usch! Hoppas verkligen det bara var gaser eller nått ;P

    Spännande och roligt för Markus nu :-D

    SvaraRadera
  3. Aj då, såna smärtor gör ont! Det kan jag få när jag har ätit för mkt ägg eller avokado - dvs. för mkt fett, om än nyttigt sådant. Hoppas det var något ytterst tillfälligt för dig!

    Hur går det med din mamma nu? Är hon hemma?

    Vi kör också lite miniinskolning på måndag, dvs. jag stannar någon timme när jag lämnar dem, även om Annie och Ville är väl bekanta med både personalen och lokalerna då de har varit där flera ggr/vecka under femårsverksamheten. Det är lika mkt för min skull som för deras! :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Usch å fy!! De där gallbesvären hoppas jag aldrig kommer tillbaka, varken till dig eller mig. Vidrigt värre!

    SvaraRadera
  5. Usch ja Tessan, du fick också din del av den skiten!

    SvaraRadera
  6. Nina - det är ju så att "fet" mat irriterar gallan (även om det inte alltid är onyttig mat).

    Mamma är hemma och kämpar på med att bli frisk=)

    SvaraRadera