söndag 29 augusti 2010

Trött lördag och piggare söndag!

I går var det verkligen inte mycket med oss, vi var supertrötta hela familjen. Det tar på krafterna att sitta uppe sent och gå upp tidigt, blir det sen några dagar efter varandra så sliter det på oss småbarnsföräldrar;-)

Nicke körde Daniel och Ann-Elise till Sturup i går morse tidigt, planet skulle gå 8.15. Både Markus och Max vaknade tidigt och var väldigt trötta. Vi bestämde oss för att köra till Väla, barnen behövde skor båda två och sen var ett besök på Toys R Us också planerat så vi kunde kika lite på vad Max kan tänkas önska sig när han fyller 2 år. Vi hittade skor till båda barnen, kikade på leksaker en stund och sen åt vi lunch på Max. Innan vi körde hem stannade vi och köpte en "Waveboard" till Markus, en sådan har han önskat sig länge. Nu hade han till halva kostnaden själv och då bestämde vi oss för att han och Nicke köpte den tillsammans=) Så när vi kom hem var det bara att börja träna, jag kan nämna att det är INTE lätt att åka på en sådan här med endast två hjul! Men Markus klarade av det väldigt bra redan första dagen, som allt annat han provar på med hjul.....


Jag passade på att lägga mig och vila en timme medans Max sov middag, det är verkligen inte ofta det händer så ni kan förstå hur sliten jag var. Sen körde Nicke med Markus till simskolan medan jag och Max stannade hemma. Max sov middag 2 timmar och 40 minuter så han var verkligen också slut!

Det blev en lugn lördagkväll för oss och när klockan var 22.30 sov hela familjen Johansson! Vi vaknade ganska utvilade i dag och har hållt oss här hemma och fixat lite med varje. Markus leker med två kompisar, jag har tagit lite i trädgården, tvättat och hängt ut, fixat lunch och sen körde Nicke till jobbet för ett härligt pass mellan 13-23! Usch, tur att det inte är så många söndagar som han jobbar så länge.

I morgon är det ny vecka och ekorrhjulet snurrar på. Skola för Markus, dagmamma för Max, tidig jobbvecka för mig och vecka för Nicke. Snart helg igen....;-)

3 kommentarer:

  1. Ja visst blir man sliten när man är uppe sent några kvällar i rad, det gäller stora som små även i vårt hushåll. Då är det skönt att kunna ta sig en vilopaus mitt på dagen så där någon gång (även om varken du elelr jag precis är kända för att ta det lugnt i "onödan").

    Ha en fortsatt fin söndag!

    SvaraRadera
  2. Efter två dagar kommer han åka som Albin :-D

    SvaraRadera
  3. Markus är verkligen duktig på alla slags hjul! Jag är superimpad :-)

    SvaraRadera