onsdag 25 augusti 2010

Blommor och Hard topping!

I dag när jag satt på jobb så kom det ett blombud och det visade sig vara till mig=) Jag öppnade upp och fick se sju underbara rosor i rosa/champagnefärger och "busigt" gräs! Det fint skrivna kortet avslöjade att det var från Nicke. Tusen tack älskling!
Max har som vanligt varit hos dagmamma Ingrid och de hade bakat i dag. Nu var det hans tur att komma hem med en klassisk orm! Inte illa av Max att klara det;-)
Markus var väldigt trött i eftermiddag när jag kom hem, det tar på krafterna att vara i gång på skolan mellan 8-15.30 (blir knappast lugnare när det går över till fritids kl 13.30). Men vi har varit inne (ute blåser det storm), städat lite, Nicke var och storhandlade, grabbarna spelade bandy i källaren och då passade jag på att ta ett pass på spinningcykeln. Sen blev det middag och lite mer plock och röj här hemma. Hur kan det bli så mycket saker överallt??
I morgon ska jag hämta upp Daniel och Ann-Elise på Knutpunkten när jag slutat jobba vid 16 tiden. Ska bli supermysigt att få umgås och vi har en del vi ska hinna med: grilla, nostalgitripp till Döshult, tur till Helsingör, äta kräftor och dricka lite gott=) Skulle tro att Daniel får trolla lite för Markus också, vi måste ju verkligen se så att han kan;-)
Till Jonas och Johanna säger jag bara en sak, ni har dragit oss i fördärvet!! Se bara vad som handlades hem i dag........(Till alla er som inte testat - det är livsfarligt och man blir beroende direkt.....)
Och så kom det redan, tog inte många dagar...."mamma, vad betyder fuck you?"..... Det är mycket de får lära sig på en skolgård!!

7 kommentarer:

  1. Ha ha, så du var tvungen att läsa kortet för att bli säker på att blomsterbudet var från din man!? Har då så många som skickar blommor till dig!? ;-) Skämt åsido, WOW vilka blommor! Nicke; jag älskar Gerbera och adressen till mitt jobb är... ;-)

    Hardtopping lockar inte mig något särskilt - men så äter jag knappt aldrig glass heller. Varken på pinne/strut eller i "lösvikt". Så de hyllorna i butiken får ni länsa helt i egen takt! ;-)

    SvaraRadera
  2. Nina, jag trodde för en sekund att de kanske var från dig;-) Ok, jag har meddelat Nicke nu vilken blomma du gillar!

    SvaraRadera
  3. Vilken romantiker till karl du har!
    Mums, vad jag blev sugen på glass nu igen med de fina bilderna på toppingen!
    Nu är det kanal 5 som gäller Emilia!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Vilka fina blommor! Han kan, din man... Henke får ibland ta med buketter hem från ett av jobben han är på, men han har inte ens vett att ljuga och säga att han har köpt dem till mig. Lika romantisk som en sur strumpa. Men han har andra kvaliteér ;-)

    Vad svarade du på Markus fråga??

    SvaraRadera
  5. Tur man inte äter sånt nu då ;-)
    Härligt med blommor, knappt avis faktiskt. Lite avis på att du ska ha en trillkarl hemma i ditt hus med! Haha Markus kommer ha så kul!

    Lycka till med de nya uttrycken som kommer hagla. ;P

    SvaraRadera
  6. Johanna - jag satt som klistrad!

    Tessan - jag sa att det var en "snällare" variant av "fan ta dig". Ville inte gå in på vad fuck betyder....!!

    Julia - jag ber Daniel trolla fram blommor och bort kalorier?!

    SvaraRadera
  7. Underbar man du har - men det visst vi ju redan ;-)

    Å vilken fin orm Max hade gjort, duktig kille! :)

    Kul att höra att det går bra för Markus i skolan - men jag kan som sagt tänka mig att han är trött efteråt.

    Ha en underbar helg tillsammans med era fina gäster! :)

    Jag tycker att vi ska ta och boka in en dejt snart! I helgen är det familjeträff i Glimminge men nästa helg tycker jag att vi satsar på nått! Jag återkommer :)

    SvaraRadera