måndag 16 augusti 2010

Gatuförsäljning!

I dag var det min tur att få lämna barnen hos dagmamma och på fritids. Det är andra veckan för Markus på fritids och förra veckan var ju inte jag där alls eftersom Nicke lämnade och svärföräldrarna hämtade. Så det var minsann lite spännande för mig också att gå dit i morse!

Max springer in till Ingrid efter att jag har fått pussar och kramar, sen vinkar han glatt i fönstret. När jag och Markus sen kom till skolan så var där väldigt många barn, både inne och ute. Det märks att fler kommit nu denna veckan då sommarlovet och semestrar är slut för många. Markus höll sig väldigt nära mig och var lite extra kelig, men när han hade visat mig runt lite och jag hade pratat med personalen som jobbar där så körde jag till jobbet. När Nicke hämtade hem honom i eftermiddags så hade han fått veta att Markus blivit lite nere en stund, men inte gråtit eller så. När man pratar med Markus så säger han att han har roligt, är glad över att äta i matsalen och han nämner aldrig att han inte vill dit. Så vi får helt enkelt gå på magkänslan och lita på att han trivs. Men det är ju väldigt mycket nytt för honom och det är nog lätt att känna sig liten bland alla barnen och nya lokaler=)

När jag kom hem så var gatuförsäljningen i full gång på Fältgatan! Man kunde köpa pappsvanar som Markus och F hade gjort, dessa dyrgripar skulle de ha 20 kr/stycket för=) Grannen köpte två för 20 och det var de nöjda med och givetvis köpte jag också en;-)

Vi har inte gjort så många knop här hemma sen under kvällen. Men vi fick lite att pyssla med när Max gick ut på trappan och kräktes rejält.....I detta härliga uppslag ser jag massa små, röda bär och givetvis blev jag rädd för att han ätit några giftiga! Medans jag duschade Max så ringde Nicke till Ingrid och frågade vad han hade ätit där i dag och svaret blev björnbär!

På Max märktes det sen inte att han kräkts, det var nog bara magen som tyckte att bären hade fått "jäsa" färdigt och skulle ut. Han klämde en hel risifrutti innan han la sig och är precis lika pigg och go som vanligt. Händer det inget mer i natt eller i morgon bitti så var han absolut välkommen hos Ingrid. Skönt att hon inte blir hysterisk och att vi måste Vabba två dagar för det......

Till något ännu tråkigare, mamma är inlagd på sjukhuset igen. Det gör mig så ont att hon inte blir frisk utan måste ligga där igen. De här hemska bakterierna har inte gett mig sig och hon hamnade på infektion med 40,3 graders feber i lördags. Nu håller jag tummar och tår för att medicinerna får rätt på skiten denna gången!

5 kommentarer:

  1. Markus blir en bra affärsman ;-)

    Ja nu räcker det med sjukdom för mammas skull! :-(

    SvaraRadera
  2. Fy vad tråkigt med din mamma! Hoppas att hon får rätt medicin nu så att hon snart är på benen igen!

    Kul att Markus trivs. William trivs jättebra men Nea är mer avvaktande.
    Krama stora skolkillen från oss och vi håller tummarna för att Max bara behövde rensa magen!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Barnen har väldiga affärssinnen... bra på att ta betalt! Jonas köpte en blomma för tio kronor av grannflickan. Hon var sååå nöjd!
    Hoppas Max vaknar pigg och glad imorgon.
    Ses till helgen - Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Usch, jag tycker så synd om din mamma och jag förstår att ni i familjen ä oroliga för henne! Jag håller tummarna för att de nu får bukt med vad det är som "stör" i hennes kropp en gång för alla.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jobbigt med din mamma... Jag hoppas eländet ger med sig snart.
    Härligt med gatuförsäljning :-)
    Hannes och hans kompis satt en dag och "spelade" gitarr och sjöng egenkomponerade sånger i vändzonen men en hatt framför sig. De tjänade inte massor, men ett par tior var blev det :-)

    SvaraRadera