måndag 9 augusti 2010

Cykeltur och fritidspremiär!

I dag har Nicke varit ledig för att kunna följa med Markus till fritids. De var där kl 10 och efter 5 minuter sa Markus "pappa, du kan gå nu". Nicke stannade en stund till och sen sa Markus "pappa, du KAN gå nu". Så det var inte så svårt att trivas på fritids! Vår stora kille klarade premiären galant och han längtar redan till i morgon.

Liten har blivit stor! (Här med morfar för något år sedan!)

I kväll tog jag och Markus cyklarna (Max åkte på mig) och cyklade till Råå och tog ett kvällsdopp. Nicke kom lite senare med bilen och när vi hade badat åkte Max hem med Nicke och jag och Markus cyklade hem också. Det blev totalt 1 mil på cykel och jag tycker alltid Markus är duktig som orkar cykla så mycket=). Lite magövningar och en dusch senare är det nu soffan som gäller för denna trötta mamman.

3 kommentarer:

  1. Så roligt att det gick så bra för Markus idag :-)
    Svårt att förstå att vi har skolepågar, eller hur?!

    SvaraRadera
  2. Som sagt på mail tidigare idag; det var roligt att höra att det gick så bra för Markus på fritids! Likadant var det för A&V idag. :-)

    Det var långt cyklat av Markus! En mil på cykel känns inte alls lika mkt som att springa eller gå en mil. Konstigt egentligen för sträckan är ju densamma. :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Visst är det så Nina! Jag skulle inte orka springa 1 mil men cykla det är absolut inga problem=)

    SvaraRadera