fredag 6 augusti 2010

Grabbfredag!

Min fredag med grabbarna började med ett besök på Maxi, kylen var verkligen tom och vi såg till att fylla den ordentligt inför helgen. Barnen är väldigt duktiga när vi är och handlar och det är inga problem att ha full kundvagn och två barn i butiken.

När vi kom hem ringde Markus till kompisen H och sen har de lekt tillsammans hela eftermiddagen. Jag gjorde pannkakor till lunch och det uppskattades av alla tre. Sen drog jag över med dammtrasa, dammsugare och golvmoppen - fy så smutsigt här blir på bara några dagar! Jag hann dock med solstolen också en halvtimme, solen har kommit och gått bland molnen i dag men det har varit väldigt varmt.

Kusin Albin hade fotbollsmatch i dag, det är Eskils cupen i Helsingborg, och jag körde dit med barnen (även kompisen H följde med). Vi fick se Albin göra 3 mål och de vann matchen med 6-2!
När vi kom hem tog vi cyklarna, följde H hem och sen tog vi en extra runda på några kilometer så vi fick röra på oss. Sen blev det tacos och efter maten körde vi ner till vår älskade badplats. Våra kvällsdopp är som balsam för själen (för att använda ett slitet uttryck) och vi älskar det!

Nu sover Max och jag och Markus sitter i soffan och myser. Friidrott på tv, jag bloggar och Markus ritar. Åh!!! Höll på att glömma att rapportera från NM i Norge:
Nicke tog bronset i sin klass Cruiser 30+ och Ella tog silver i tjejklassen Cruiser! Klart vi är stolta
över dem båda=) I morgon ska Nicke ge sig på klassen 17+ (om jag minns rätt) och där lär han få lite att bita i. Detta gör han för utmana sig själv lite mer och det ska bli spännande att se hur han klarar av ungdomarna=)

5 kommentarer:

  1. Mysig dag, hälsa grattis till både Nicke o Ella:-)

    SvaraRadera
  2. Ni får hänga med en kväll Lina!

    SvaraRadera
  3. Max är bara SÅ charmig i sina fina lockar!
    Ha en skön helg med pojkarna - Sov Gott!
    //Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Härlig dag :-)
    Ja dom är duktiga syskonen Johansson, de äldre :P Hoppas det går bra idag med :-)

    SvaraRadera
  5. Verkar som ni haft det mysigt:) Hade klart varit mysigt om ni varit med oss oxå! Så stor Max ser ut på fotona,han växer så fort,goa ungen:) Och Markus,stora 6 åringen:) Nu ska jag sova,lite trött efter helgen men ganska nöjd! Kram Ella

    SvaraRadera