tisdag 24 augusti 2010

Skolpågen!

I dag vaknade Markus vid 7 tiden och det var skönt att slippa väcka honom då han gärna brukar vilja sova längre än så. Jag hade grabbarna klara i tid och 7.45 gick vi upp till skolan! Min skolpåg är redo!!

Vid skolan började klasskamraterna samlas och de hade i går fått reda på att de ska ställa sig utanför dörren och så möter fröken upp dem där. När alla var samlade gick jag och Max hem för lite frukost och röj innan jag lämnade honom hos Ingrid lite innan 9. När jag kom till jobb kändes det som jag varit i gång en halv dag redan;-) Men vi är väl snart inne i detta med!

Nicke hämtade Markus och Oscar på fritids runt 15.30 och när jag kom hem efter jobbet satt de och lekte med lego på Markus rum. Jag fick dra och lirka ut hur dagen hade varit för på mina frågor fick jag svaren "bra" och "minns inte"......Men jag kom fram till att de hade haft lite namnlek, fått berätta vad de tycker om att göra, haft fruktstund, varit ute, ätit i matsalen, ritat och lekt. Mycket bättre dag än så kan väl inte första heldagen i skolan vara?

När båda barnen var i säng och jag hade läst för Markus så var klockan nästan 20.30. Usch så lite ork det fanns för träning så det blev inget i dag heller=( Har städat hela källaren i kväll (vi får ju gäster torsdag-lördag som ska sova över) och det behövdes mer än väl. Kan ju inte ha dammråttorna rullandes över golvet när Daniel och Ann-Elise kommer! Och jag tvivlar på att Daniel kan trolla bort dem, även om han är duktig på det han gör;-)

Spana in Daniels blogg (finns länk på min sida)! I morgon ska han uppträda på Malmö festivalen sen kommer de till oss och hälsar på några dagar. Ska bli superkul!

4 kommentarer:

  1. Fint kort på skolepågen!
    God natt-Kram från Johanna

    SvaraRadera
  2. Då fick du nog veta ganska mycket! Min erfarenhet från förskolan e att barn berättar i princip ingenting! :=)
    Snygg skolgrabben e i håret!!

    SvaraRadera
  3. Stora killen, med tuff frilla med :-D

    Tycker du skulle lämnat någon dammråtta för att se om han klarat det ;-)

    SvaraRadera
  4. Ser att Markus också fick mohikanfrilla lagom till skolstarten. Det har Ville också! Coolt ska're va'. :-D

    SvaraRadera