onsdag 4 augusti 2010

Lådbilstisdag!

I går var det Ellas tur att passa grabbarna och hon och Gabriel kom ut på förmiddagen och var på plats när Nicke körde till jobbet vid lunchtid. Markus leker massor med grannkompisen F och han har en superfin lådbil som var dagens succe! Fråga Max.....

Det hade gått bra med alla barnen, Max hade ätit massor till lunch och sen sovit middag precis som vanligt. Tack Ella för i går - samma visa i dag!
Jag körde hem Ella och Gabbi direkt när jag kom hem och sen lagade jag lax till middag. Markus älskar lax och äter rejäla portioner när det serveras - Max tog inte en tugga. Max vill leva på "hambojare å pommes" eller "pårv" (korv).....Markus har alltid ätit allt men Max är inte lika lätt. Nåja, barnet är ju knappast undernärt ändå;-)
Jag tog sen Max i vagnen (Markus stannade hos grannen och lekte) och begav mig ut på en 35 minuters powerwalk. Det är lagom i tid, sen börjar Max tycka att det är lite tråkigt! Vi gick ner i källaren där Max kunde busa runt och jag tränade lite till, hängde tvätt och plockade lite. Sen var klockan redan läggdax för i alla fall Max och när han lagt sig satte jag och Markus oss i soffan och såg "Twins". Markus gillade den också och Arnold är ju underbar i den gamla rullen!
I dag är det väl en repris på gårdagen: jobb för mig till 16, Ella passar barnen tills jag kommer hem och det lär vara full rulle på F-gatan!

3 kommentarer:

  1. Vad du hinner med vännen! Här går dagarna förvisso i ett rasande tempo, men av någon anledning tycker jag att jag hinner inte så mycket som jag vill!

    Hoppas du får en fin onsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Wow, det där är vad jag kallar lådbil! Förstår att Max blev förtjust! :-)

    SvaraRadera
  3. Häftig lådbil! Synd man är för stor nu för sånt :P

    SvaraRadera