tisdag 17 augusti 2010

Nyklippt!

Världens bästa Ingrid är inte bara dagmamma, hon är även frisör (och kock, konditor, städerska, terapeut och säkert en hel del annat=) Så i morse när Nicke lämnade Max bad han henne klippa honom, hans hår är alldeles för långt och han får tovor där bak. När jag kom och hämtade Max var han nyfriserad i en supersöt, lite kortare frisyr!
Kanske inte helt lätt att fånga det på bild för han ställde inte upp på några poseringar precis;-) När jag hade hämtat upp Max så var det dax att hämta Markus och jag fick lära mig att det INTE går att hämta Max först.....Han var helt omöjlig när vi var där, skulle springa på helt annat håll, hoppa i alla vattenpölar och jag fick inte en chans att prata med personalen för om jag höll fast Max skrek han högt! Nope, i fortsättningen blir det Markus först i lugn och ro och sen hämtar vi lillebror hos Ingrid=)
I kväll tog jag och Nicke en rask promenad runt byn med Max i vagnen. Markus lekte med kompisen F under tiden och vi kunde ta motionsrundan utan vår sura "tonåring" med;-) Jösses så trotsig han är! Men det är bara att bita i hop, ge honom visst utrymme för sina utbrott och sen sätta gränser och markera tydligt vad vi accepterar. För i nästa sekund är han samma goa unge som han brukar vara!
Nicke fick hjälp i kväll av Max att tvätta Markus cykel. Hundägarna i byn är inte duktiga på att plocka upp efter sina hundar och Markus cykel var drabbad - igen!! Nåja, Max tyckte det var kul i alla fall=)
Nu soffan och inspelat "Celebrity rehab with Dr Drew". Jag och Nicke har fastnat i serien. No comment.

4 kommentarer:

  1. Jag kollar oxå på "celeb rehab", alla mina gamla rockstjärneidoler är ju med där...tragiskt! Tungt avsnitt igår, Layne Staley som dom pratade om, har varit en av mina absoluta favoriter alltid.

    Snygge Max!!
    Sikken kanon dagmamma!!

    SvaraRadera
  2. Visst är det bra! Det griper verkligen tag i en, tragiska liv, de har varit med om mycket.

    Visst har vi världens bästa dagmamma=)

    SvaraRadera
  3. Jag har aldrig sett det programmet och kommer troligtvis inte göra det heller (av den enkla anledningen att jag inte vågar riskera att fastna i ännu ett program som jag bara måste se ;-)).

    Max blev jättefin efter sin klippning!

    SvaraRadera
  4. Nina - du får skippa husfruarna för detta;-)

    SvaraRadera