måndag 9 augusti 2010

Regnlek!

Vilket väder vi bjöds på i går! Det ösregnade hela dagen utan många minuters uppehåll. Vi tog en lugn förmiddag där hemma och mös tillsammans. Vi fick ju hem Nicke i lördags, med bronsmedalj runt halsen, och barnen var lite extra keliga nu när pappa var hemma igen=)
Klart vi är stolta över bronset i ett NM=)=)

Det blev ett besök på Ica Maxi innan lunch och sen var Markus hos Oscar och lekte några timmar. Runt 15.30 hämtade vi upp honom och hela familjen körde till Väla för att fixa några ärenden. Bla var vi på Ur&Penn för att reklamera Markus klocka. Han fick den i maj när han fyllde år och har kanske haft den på sig 5-6 gånger sen dess. Nu var den redan i sönder och det tycker jag är helt oacceptabelt även om det var en klocka för 100 kr. I butiken stod två unga tjejer som vände och vred på sig och visste inte hur de skulle göra!! För mig är det lätt - klockan i papperskorgen och så säger man "här har ni en ny". Finns inget att snacka om och dessutom på samma kvitto finns en betydligt dyrare klocka som Nicke fick i 35-års present. Men de stod och bytade ut urverket så han fick ett nytt sådan med sin gamla rem. Nåja, Markus fick sin klocka igen men hur sjutton tänker man då som gör det jobbet för den summan?

Efter middagen var grabbarna rejält rastlösa så jag klädde på dem regnkläder och så gick vi ut! Vi hade hur mysigt som helst i regnet och det var succe att få leka i sanden - som var lättbyggd:

Full spann?
Det ska få plats mer....
Hmmm....Markus spanar på dropparna=)
Sen när vi skulle gå in så blev Max tokarg och jag fick fullkomligt släpa in honom. Hade jag inte gjort det - hade vi stått där än och lekt med sanden=)
I dag är det blandade känslor i magen. Jag är lite spänd och förväntansfull inför Markus fritidsstart i dag, men har ändå en liten "ångestklump" som vill att allt ska vara som innan. Tiden går så fort och det är väldigt mycket nytt för familjen nu under hösten. Fritids och förskoleklass innebär helt ny plats för Markus (skolan har årskurs 1-9), nya tider, hämta och lämna barnen på två ställen, nya kompisar för Markus etc. MEN...givetvis är detta så roligt för honom och han är mer än redo för detta. Frågan är om hans mamma är red0?

5 kommentarer:

  1. Ja livet tar verkligen sina vändningar när barnen börjar något nytt och nya rutiner ska falla på plats! Tror dock att allt kommer gå hur bra som helst!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Fina bilder, jag kan hålla med dig om klockan..:-)/Lina

    SvaraRadera
  3. Det kommer gå jättebra*krama* Kram Ella

    SvaraRadera
  4. Mamma får väl se till att bli redo, hon har inget val. ;-) Hoppas det gick bra för Markus idag. Imorgon hoppas jag det är Annies och Villes tur för fritidspremiär.

    SvaraRadera
  5. Det är rätt, på med regnkläderna och ut! Ava & jag gjorde likadant.
    Så roligt att M skickar iväg Nicke redan efter 5 minuter på fritids.
    Kram Johanna

    SvaraRadera