onsdag 11 augusti 2010

Svamp Bob...nej, svamp Max!

Max älskar att stå på pallen i köket och "diska" när jag lagar mat. Det är vatten överallt, på honom, längs skåpluckorna och på golvet, men vad gör det när man har roligt? Han dricker vatten med sked, vilket innebär att han inte får något alls i munnen och han ska gärna smaka på maten jag håller på med. I dag hade jag massor med svamp på skärbrädan och jag säger "tycker Max om svamp?" Han åt svampen och svarar klockrent "ja tycker om svamp". Min goa kille pratar så bra och det är så härligt att han kan uttrycka sig och vi förstår honom så bra=)


Båda grabbarna var väldigt trötta i dag och de hade lagt sig i vars en soffa och bara myst när farmor och farfar hade hämtat dem i eftermiddags. Det är stora förändringar från sommarlovsvanorna och många nya intryck för Markus. I dag hade han blivit lite ledsen när Nicke skulle lämna på fritids, för Oscar var inte där. Trots många andra kompisar så är ändå Oscar hans trygghet då de har varit hos samma dagmamma i nästan 5 år. Men efter bara några minuter så sprang han in och började leka.

I kväll har jag minsann cyklat på spinningcykeln, det blev 20 svettiga minuter och sen mina magövningar. Har inte cyklat på den sen i vintras och det kändes roligt att variera träningen lite. Nu ska vi se färdigt fotbollen och ja....jag ska nog äta lite choklad=)

6 kommentarer:

  1. Jag har sagt det innan och jag säger det igen... Du skriver så j*kla bra i dina inlägg - det är som en bok man inte vill lägga ifrån sig!
    God Natt! Kram Johanna S

    SvaraRadera
  2. Tack Johanna för dina fina ord!! Längtar tills vår date, den ser vi verkligen fram emot!

    SvaraRadera
  3. Alltså, jag skulle kunna döda för de där ljusa lockarna som Max har där bak! Sååå härliga!

    Längtar efter dig/er...

    SvaraRadera
  4. Hoppas det går bättre imorgon då för jag vet att Henrik ska vara där då:-) /Lina

    SvaraRadera
  5. Visst är de härliga de där lockarna! Undrar bara om han gillar dem i tonåren;-)

    Lina - menar du på fredag? Då ska Markus vara ledig...Hoppas Oscar är där lite fler dagar nästa vecka!

    SvaraRadera
  6. Det är så härligt när orden bara bubblar av dem. Det är en stor kille nu Max inte klokt vad tiden går. Ska bli kul att träffas på söndag.

    Varma kramar Louise

    SvaraRadera