lördag 14 augusti 2010

Åsklördag!

Jösses vad det har regnat i dag! Det har nog inte varit uppehåll mer än 10 minuter på hela dagen tror jag. Fast det hindrade inte mig och Max från att vara på lekplatsen tillsammans med Molly (som också är hos dagmamman) och Cecilia. Vi ringde och frågade om de vill leka med oss och de nappade direkt!

Jag har städat en del också här hemma och Nicke och Markus körde till Knutstorp en liten sväng. De skulle se när Christian tävlade men det regnade så mycket så de fick åka hem igen. När Max hade vaknat efter sin middagsvila och Nicke kommit hem från att ha sett på fotboll här i byn, så körde vi hem till Håkan för att överraska på hans 40-års dag. Lite gott som öl, ölkorvar, chips och annat gott kan väl aldrig vara fel=) Grattis ännu en gång Håkan på din dag, hoppas ni fick en trevlig kväll på stan!

När vi kom hem åt vi lite kvällsmat och sen satt jag med barnen och Markus kompis F och ritade. De fick pop corn och saft under tiden och mysfaktorn var hög=) Sen började det krypa i familjen Duracell och vi klädde på oss och gick ut. Barnen hoppade och studsade i alla vattenpölarna medan regnet öste ner och jag passade på att springa en runda. Det blev ca 2 km, inte så långt men med ett snabbare tempo än vad det brukar bli. Det var helt underbart att få andas frisk luft, känna regnet i ansiktet och höra på bra musik under tiden! Love it!!

Måste också berätta om en sak som skrämde oss rejält i dag. Det har åskat och blixtrat massor under eftermiddagen och när Markus precis hade gått ut för att gå till F så small det till rejält. Jag har aldrig hört en så hög smäll kan jag lova, jag flög upp ur soffan och sprang till dörren som var öppen. Markus kom skrikande, han hade blivit livrädd och hela han skakade=( Usch, det var riktigt otäckt för det var verkligen nära och smällen var så hög så det gjorde ont i hjärtat så rädda vi blev!

Hoppas på lite bättre väder i morgon!

2 kommentarer:

  1. Ja, vilket väder det var igår!! Är så tacksam att det blev uppehåll under våra kalastimmar. Sen vräkte det ner och blixtrade och dundrade här nere också.
    Så läskigt för Markus, förstår att han blev rädd. Hoppas han "glömmer" det så att han inte blir rädd nästa gång det åskar.

    SvaraRadera
  2. Det är jätteskönt att springa i regn! Luften blir så syrerik då. Mina 5 km igår avverkades dock i kvav åskvärme, fast utan åska, så när jag var klar var jag dyngsur av allt annat än vatten. ;-)

    Annie är rädd för åskan och det behöver inte smälla jättehögt eller jättenära för att hon ska få tårar i ögonen. Tur inte hon hörde den smällen som ni hörde igår... :-S

    SvaraRadera