måndag 30 augusti 2010

Vidgade vyer!

Markus är ute från det han kommer hem tills dess att vi kallar in honom runt 20 tiden för sanering och läggdax. Han och kompisen F leker nästan varje dag och de kan vara ute i timmar på cyklar, kickar, skateboardar och i F´s lådbil. Vi har sagt till vilka gränser som gäller för hur långt Markus får gå och han har aldrig någonsin gått längre än det vi har bestämt.

Nu har vi flyttat dessa gränser en bit och bla får Markus ibland gå upp till skolgården och leka där. Det finns ju lekplats och bla en fotbollsplan på asfalt med små mål i ett inhängnat område som givetvis är roligt att besöka då och då. Han är även fått börja cykla till affären om det är något vi kommer på vi behöver (och Markus försöker hitta på något vi behöver varje dag=). Jag är så stolt över honom att detta fungerar så bra och att han respekterar det vi har bestämt.

I dag hämtade jag grabbarna runt 15 tiden och de hade haft det superbra på både skola och hos dagmamman. När vi kom hem ställde jag mig och gjorde pannkakor som vi åt till tidig kvällsmat eftersom Nicke skulle i väg och spela match. Jodå, den gamle har dammat av handskarna och står i mål igen=) Jag satte sen Max i vagnen och gick en powerwalk på 3 km (Markus var hos F så länge) och sen tränade jag ben/rumpa/mage i källaren med Max som sällskap. Skönt att få röra lite på sig och det är bra så länge Max finner sig i att sitta i vagnen på mina rundor!

Dagens ros (men det blev en gerbera i stället) går till Julia som verkligen förtjänar den! Hon vet varför, ni andra får väl undra;-)

Ha en bra måndagkväll!

6 kommentarer:

  1. Hallelulja Moment Baby!! Har du vilat?! you go girl!!
    Vad duktig Markus är som kan gå ärenden till affären. Den där brädan såg inte så lätt ut minsan, men den såg rolig ut. Har du provat?
    Ha en skön kväll. Nu ska jag ut och plantera...lika mycket "Hallelulja Moment" som att du har vilat ;) Love you!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Ha, ha! Jag vilar och du planterar Johanna - have the world gone wild?
    Nope, jag har inte provat waveboarden än, men det kommer! KRAM

    SvaraRadera
  3. Men goa,söta,rara du! :-* Hihi, me happy! :-D

    SvaraRadera
  4. Gerbera är sååå mycket bättre än en ros - iaf i mina Gerberaälskande ögon! ;-) Å jag råkar veta varför så GRATTIS JULS!!! <3

    SvaraRadera
  5. Det är med blandade känslor de "släpps fria", eller hur!? Men de reder det, stora killarna. Vi har dock inte släppt Hannes till affären än, men cykla till kyrkan och runt omkring där gör han.

    SvaraRadera
  6. Hannes har ungefär lika långt till kyrkan som Markus har till affären=) Visst börjar de bli stora - lite scary=)

    SvaraRadera