måndag 15 juni 2009

Jag och mina droger!

Då var det ännu en junidag med grå himmel, blåst och alldeles för få grader på termometern! Familjen gick inte upp förrän runt 8.30, men det innebär ju inte att man sovit tills dess....Max är genomförkyld och har svårt att andas så klart med den näsan. I går kväll var han helt förtvivlad och fick ligga i soffan med mig och Nicke. Då var han genast mycket gladare *goa ungen*.


I dag har allergin däckat mig :-( Jag kan inte ha linser eftersom mina ögon är helt röda och kliar, näsan rinner, jag nyser hela tiden och halsen gör ont. Nicke körde i väg och köpte nässpray också till mig så nu har jag hela kittet: ögondroppar, spray och tabletter.




Markus leker med kompisen G i dag, Nicke har precis kommit hem från Ica Maxi och resten av dagen håller vi oss bara hemma. Ella och Gabriel ska kika ut sen och så stannar de till middag: spagetti och köttfärssås!

5 kommentarer:

  1. det måste va hemskt att va allergisk... det har väl varit väldigt mkt pollen i år?

    SvaraRadera
  2. Ja den jäkla allergin alltså. Men jag har inte det så illa som du. Tur att det finns hjälpmedel! Hoppas Max känner sig bättre idag. Kram till hela familjen. // Johanna

    SvaraRadera
  3. Jäkla skitallergi det där! Det gör mig ledsen att du är så besvärad av det för jag förstår att det måste vara jättejobbigt. Hoppas, hoppas det ger med sig snart.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jadu, den här sommaren har verkligen inte visat sig från sin vackraste sida...än!
    Stackare att bli så kass av allt pollen. Jag känner inte av det så mycket i år men vet hur jobbigt det är med allt kli och nys.

    *kramar*

    SvaraRadera
  5. Åh, din stackare som har sån allergi.
    Måste vara superjobbigt. De största kramarna får du och den lille snorisen.
    KRAAAAM!

    SvaraRadera