söndag 14 juni 2009

Lördagkvällen

I går körde vi till pappa och Lena för att fira pappa som fyllde 59 i tisdags. Vi hämtade upp Julia på vägen dit så slapp vi köra med två bilar, känns onödigt då det ändå är en liten bit att köra. Som vanligt hade vi en supermysig kväll och blev bortskämda med god mat. Vi fick dricka och tilltugg när vi kom och sen en underbar kycklingrätt med nypotatis till det. Desserten var jordgubbs- och rabarberpaj med grädde och sen när vi flyttade in till "spel/lekrummet" så kom både godis och annat gott fram.

Markus kusiner Ellen och Albin var också där då min syster och hennes man var på fest. Roligt för Markus att de också var där, då har han någon att leka med under kvällen. Max hade inga som helst planer på att sova så han festade på fram till klockan var 23! Pappa tog fram gitarren och vi sjöng och spelade lite, hur roligt som helst! Det var två trötta barn som somnade i bilen på vägen hem och vi bar in båda till deras sängar. Sen fick jag tack och lov sova ganska bra i natt, Max har ju stört mig massor den senaste veckan.

Nu är Markus på kalas hos tvillingarna S och jag har varit ute och gått en runda med Max, hängt upp en maskin tvätt ute i solen och gett Max middag. Nu skriker min mage efter lunch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar