tisdag 16 juni 2009

God mat och gott sällskap!

I morse körde Nicke till företagsläkaren där han äntligen fått en tid. Han har problem med armbågarna och kan inte jobba nu pga smärtorna har får. Läkaren undersökte honom och han fick bla testa styrkan i händerna och läkarens kommentar "dra åt helvete vilken styrka du har" var faktiskt ganska rolig...:-) Nåja, kassa är armbågarna men min man är ändå stark! Han är nu sjukskriven två veckor till och detta innebär att han sen går på semester. Så jag får dras med honom här hemma i fem veckor nu ;-) Hoppas nu sommarvädret kommer så vi kan njuta lite extra av ledigheten. Sen är det inte så roligt att ha en på föräldrapenning och en som är sjukskriven, men vi får leva på luft och kärlek - vilket vi har massor av *ler*....Nej då, riktigt så illa är det inte men visst känns det i plånboken!

Jag körde och hämtade Tina vid 10 tiden och så begav vi oss till Marie. Vi tre har jobbat tillsammans på Stadium och vi är rörandes överrens om att detta är den roligaste jobbperioden vi har haft i våra liv. Det var galet roligt där! Nu fick vi en underbar lunch av Marie, hon hade gjort lasagne till oss och som den utsökta "kocken" hon är var det ljuvligt som vanligt. Efter maten och mys med barnen så gick vi en promenad, pratade och fick rört på oss lite. När vi kom in blev det fruktsallad och glass - mums. Tusen tack töser för en härlig dag tillsammans!

Sen när jag kom hem fixade jag till lite inför kvällsgrillning med mamma, Wille och Julia. Jag gjorde en nypotatissallad, grönsallad och så grillade vi kycklingfiléer. Till efterrätt åt vi jordgubbar och glass - sommarens första för oss faktiskt. När de kört hem var det dax att lägga en övertrött Max (som redan har vaknat och fått nattas om en gång). Han har de två senaste kvällarna varit uppe till 22.30 ca vilket är lite tufft då man behöver ha lite kvällstid utan barn. Får väl se vad han tycker i kväll...

3 kommentarer:

  1. Låter som din dag varit bra, tack för hjälpen idag:-)

    SvaraRadera
  2. Låter som ni haft en mysig dag:) Jag hade iallafall lite mys med Nicke och Markus på banan,markus är jätte duktig på att cykla.. Ska bli så kul att se när han börjar tävla.. :)

    SvaraRadera
  3. Ha, ha....till "anonym" som då är Ella, det kan ju se lite misstänksamt ut att du har "mys med Nicke" när jag inte är med....Men du är ju lillasyster så det är godkänt!

    SvaraRadera