onsdag 3 juni 2009

Stadsmingel och packning!

I förmiddags körde jag till stan för att möta Tina. Vi promenerade sen ner på stan där jag handlade på Apoteket och lite presenter på H&M. Visserligen var solen framme hela tiden, men blåsten var inte och leka med! Sen började vi känna oss hungriga och Max behövde lunch, så vi smet in på "Max" och åt där, fortsatte prata och gudmor fick mysa lite mer med gudsonen.
Som alltid är Tina balsam för själen och vi har samma sjuka humor, som gör att magen har ont av alla skratt efter en träff tillsammans.

Sen när jag kom hem så började jag lite smått med packningen inför Stockholmsresan. Det blir ganska mycket som måste med när man har två barn, men jag tror att jag ändå lyckats få ner antalet klädesplagg till en normal nivå för fyra dagar...

Julia kikade ut vid 16.30 och då gick vi en runda med grabbarna. Max somnade gott i vagnen en stund och Markus gjorde tricks på cykeln så jag har hjärtat i halsgropen flera gånger om. Julia blir ännu mer bestämd efter några timmar hos oss......"jag ska INTE ha barn"....ha, ha....säger hon nu när hon är ung (barnet är bara 25 i sommar....)Nåja, Markus är som en liten tonåring nu som snart åker ut på Blocket, så jag klandrar henne inte...

Efter spagetti och köttfärssås, bus med barnen och lite instruktioner inför helgen så åkte syrran hem. Julia ska bo här när vi är i väg, skönt för henne att få hus en helg och bra för oss att det inte står tomt med tanke på alla inbrott som sker.

Kram!

6 kommentarer:

  1. Låt mig gissa, instruktionerna löd ungefär så här; Ha inte sönder något och ha inte sex i vår säng! ;-)

    Jag önskar er en jättehärlig helg i Stockholm, vännen! Jag hoppas att resan upp och ner går bra, att vädergudarna är på er sida, att det går bra för Nicke i tävlingen/arna och att du och Lilian får ett trevligt första möte. Har jag glömt nåt?? Tror inte det. ;-)

    KRAM. KRAM. KRAM.

    SvaraRadera
  2. Hehe tack för allt igår, alltid lika mysigt!
    Ja kommande halg ska bli sköööön!

    "Barnet" *fnys*
    Hihi

    SvaraRadera
  3. Ja hon är ju en go tjej Tina och man skrattar alltid när man träffar henne:) Tack för kommentarerna i bloggen,såg det nu:) jag har ändrat färgen nu så det är lättare att se! Kram på er.. Ella

    SvaraRadera
  4. Ni verkade haft roligt även fast det var jobbig blåst;-)

    SvaraRadera
  5. Underbart vilken fin bild du har på headern Emilia!
    Å snart ses vi.. Slå mig en pling under dagen imorgon så får jag följa er lilla roadtrip upp mot kallare breddgrader...
    Nina: Vädergudarna verkar inte vara på storstadens sida... än.. idag regnar det och är kallt fortfarande :(
    Jag tror vårt första möte kommer bli alldeles strålande härligt trevligt! tack snälla du :) Hoppas du får en härlig helg!

    Kram på er!

    SvaraRadera