tisdag 2 juni 2009

Varm tisdag!

Ännu en dag på Mallis! Eller nåja, Gantofta får duga i dag med. Men vädret är lika varmt som på Mallorca, nästan så man önskar att poolen var uppsatt redan. När vi kommer hem från Stockholm ska poolen upp har vi sagt.


I morse blev det sovmorgon eftersom båda barnen sov till 8.30. Låter ljuvligt tänker ni säkert, dock kan jag säga att Markus drömde massor hela natten och fullkomligt skrek och sparkade i väggen, var arg på mig och ville INTE ha med mamma att göra trots att han ropade på mig flera gånger...Klockan 6 kröp Markus ner till mig så jag hade en varm unge på varje sida om mig. Mysigt, men inte så sovvänligt. När vi väl kom upp så fick vi raska på eftersom vi hade tid på BVC för läkarkontroll av Max. Lillebror väger nu 9,3 kg och är 73 cm lång. Fick även godkänt på alla undersökningar läkaren gjorde.


Runt 11 tiden kom Nicke hem, vilket i och för sig är trevligt, men trist att det berodde på värken i armbågarna. Han har ont och det fungerar inte när han jobbar med tunga burar som dras i -30 grader. Så vi har tillbringat dagen hemma i solen tillsammans med Ella och Gabriel som kikade ut.


Markus och Gabriel lekte med vattenpistolerna.



Ella och Max myser lite.

Max och mamma myser på filten.

Nicke och Markus har haft vattenkrig både i går och i dag!
Gabriel hos morbor Nicke!

Kom igen om någon vågar!


Änu en härlig dag som mammaledig....

6 kommentarer:

  1. vad mysiga dagar du har emilia!! ;)

    SvaraRadera
  2. Ja ja ja, don't rub it in my face! ;-) Skojjar bara, det är helt rätt - njut av mammaledigheten till fullo och det är så klart inte svårt i kombination med såna här underbara dagar. :-)
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Ni verkar ha haft en bra dag.

    SvaraRadera
  4. Så underbar bild på dig och Max!!!! :-D

    SvaraRadera
  5. Det är sådana här härliga dagar man ska plocka fram ur minnet när det kulna vinterdagarna kommer!
    *kramar*

    SvaraRadera
  6. Åh, så gott ni har det! Själva så har vi fått njuta av sol, värme och poolbad på eftermiddagarna när jag hämtat tjejerna!! Glass är ju också ett måste såna här varma dagar!! Kramkram Anna M

    SvaraRadera