söndag 28 juni 2009

Grillkväll & strandsöndag

I går höll vi oss hemma och Markus lekte med en kompis. Fick gjort lite i trädgården, solat lite, badat och slappat. Det var lite mer moln i går, vilket inte gjorde något alls faktiskt. Lite efter lunchtid ringde Bosse och frågade om vi ville komma hem till honom, Karin och barnen för lite bad och grillning. Sagt och gjort, klockan 16 rullade vi in i Ödåkra och det tog inte många minuter innan Markus och Nicke hade hoppat i poolen (nu snackar vi riktig pool, ingen fuskis som vi har).


Bosse grillade och grillade och grillade....ha, ha.....alla var hungriga och han var så snäll och gjorde lite förrätt så vi kunde stilla hungern lite - men den som väntar på något gott! Vi bjöds på karré som var grillad hel (tog lite över två timmar), ungsbakade potatishalvor och sallad. Det var ljuvligt gott så Bosse är heeeelt förlåten för att det tog sådan tid;-) Deras flickor är lite äldre än Markus men de leker superfint tillsammans, badade, hoppade studsmatta och såg på film. Vi satt ute till klockan var ca 22.30 och då var barnen var väldigt trötta. Tusen tack mina vänner för en härlig kväll, roligt när det blir så impulsivt!


I dag har vi varit på stranden drygt fyra timmar. Badade på en annan strand i dag än den vi varit på de senaste dagarna (egentligen den vi brukar bada på) och där är väldigt långgrunt vilket passar Markus bra. Många ljuvliga timmar med barnen, gott att äta och det blev bad i havet för hela familjen - till och med Max var i och hoppade lite när jag höll honom!

Efter några timmar på stranden så ser vi hur en flicka kommer upp och det rinner, nej forsar, blod från hennes häl...hennes mamma (tror jag det var) sätter sig på huk och håller om hälen med det bara rinner blod över henne, ut på armar och ben. Tänker till och försöker komma på hur vi kan hjälpa till och då slår det mig att jag har ju blöjor!! Tar en av Max blöjor och går fram med den, då ser jag såret....herre gud så djupt det var:-( De tackade så hemskt mycket för blöjan och vi kunde hålla den mot hälen. Men mamman fick ändå försöka hålla i hop såret och en karl erbjöd sig att köra dem till akuten. Det var så otäckt att jag kände mig lite snurrig när jag sett det. När de var på väg till bilen gick jag efter med en blöja till då jag såg hur mycket blod det kom och hon tackade vänligt igen. Har tänkt på den här flickan hela eftermiddagen och jag hoppas de sövde henne när de skulle rengöras och sys...

Nåja, lite omskakade var vi när Julia kom ner och slöt upp någon timme. Sen begav vi oss hem till trädgården för lite mer sol och bad, även Max fick badat i sin lilla pool. Han älskar att sitta i den plaska! Vi gjorde tacos till kvällsmat och det stämmer verkligen...."sjön suger".....

Två hungriga systrar med badfrisyrer....ha, ha....eller hur Julia?


Markus åt två fulla tortillas.....




Efter maten blev det skateboardträning på framsidan:

När pappa hoppar och skräms......



....då skrattar Max så här mycket!







Nu ska familjen duscha, inte alla samtidigt dock, och sen blir det film för mig och Nicke när Markus också somnat. Filmen heter "Taken" och är med Liam Neeson. Tror det blir stranden i morgon också......

7 kommentarer:

  1. Var väl ändå inte Markus blöja ;-) Men ja, hemsk standolycka!
    Tack för idag!!!

    Syster yster

    (orkar inte logga in...)

    SvaraRadera
  2. Tack syster, har korrigerat nu! Hi, hi....säger väl aaaaldrig fel?!

    SvaraRadera
  3. Haha nej aldrig ;-)
    Som du sa... syns vem som är ledig. Hehe... Men någon dag till på stranden så är jag snart ikapp!

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga dagar ni har! Nu har jag semester och har det lika gott. Fy så obehagligt med den lilla flickan. Stackars tös (och stackars mamman som måste ha varit utom sig!)
    Vi såg "Taken" för nån vecka sedan. Otroligt spännande!
    Ha en bra dag, vännen. Snart ses vi :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. ahhh så härligt! Mysigt som sjutton.. KRAM

    SvaraRadera
  6. Tur att du var så rådig och gav dem blöjor. Det bevisar ju att du inte blivit helt mossig i huvudet av att gå hemma med barn och gotta dig i solen hela dagarna. ;-)

    Jisses så brun du är... Jag kommer se ut som ett spöke bredvid dig nästa vecka. Ta på solglasögonen så att du inte blir snöblind när du ser mig!

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Ha, ha....snöblind! Du är för go!

    SvaraRadera