fredag 12 juni 2009

Nytatuerad!

Yes! Äntligen fick jag göra min efterlängtade tatuering. Har väntat sen Max föddes eftersom man inte ska tatuera sig när man ammar. I dag hämtade jag upp Ella så följde hon med ner eftersom hon hade tiden efter mig. Tur att vi känner Johan, tatueraren, annars hade vi fått vänta till efter årsskiftet på tid. Är man Sveriges bästa tatuerare så har man kö....


Nu står det "Max" ovanför "Markus" och jag är verkligen nöjd med resultatet. Nu är det väldigt svullet och huden har märken efter tejpen. Har plastat in det igen, men passade på att ta en bild då jag bytade plast och tejp om.



Det är storm och ösregn i Helsingborg i dag, typiskt när det är studentfirande. Vi ska köra till min kusin Micke i eftermiddag och så ska vi bara lämna några små paket till tvillingarna här i gatan som också tar studenten i dag.

9 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅ så fint.. Kan du snälla boka en tid till mig hos honom?? *s* jag tar första bästa så kommer jag ner då oxå! KRAM

    SvaraRadera
  2. Han är verkligen enormt duktig! Dock har de bokningsstopp nu och vet inte när de ska släppa på det. Fullt året ut nu...
    Men det är ingen ursäkt för att du inte ska komma hit senare också...*ler*....

    SvaraRadera
  3. Jättefint vännen, skulle aldrig våga det bara även om jag vill! Löjligt rädd för nålar som sticker i mig, att sticka andra däremot är en baggis!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Det blev verkligen jättesnyggt ihop med Markus, nu ser det komplett ut! :-)

    Jag ska dock vara ärlig och säga att jag inte riktigt förstår meningen med att "konstla till" x:et genom att göra ett streck i det, när alla andra bokstäver är skrivna på "vanligt" sätt. Men, det är ju ingen stor sak och streck eller inte så är det en jättefin tatuering på en jättefin mamma! :-)

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Nina: Textsnittet för båda namnen är detsamma. Alltså utplockade från samma typsnitt/text. Så x´et ska vara så i stilen "renaissance". Inget påhittat och "tillkonstlat" av mig eller tatueraren. Personligen tycker jag att det gör det hela lite mer "spännande". Båda M´en har ju lite "snirklar" runt sig också.

    SvaraRadera
  6. Ja det syns ju att resten av bokstäverna är av samma typsnitt, det är just därför jag tycker att det är lite märkligt att x:et ser ut så när det är ett stilrent typsnitt med ganska "enkla" bokstäver i övrigt. Men som sagt var, inget fel i det, det var bara en reflektion från min sida. Snyggt är det hur som helst!

    ... Åter till dammtussarna! Jag dammtorkade på kontoret när jag hörde hur datorn ropade: Sätt på mig, sätt på mig! Så jag lydde order och satte på honom, utan minsta snusk inblandat. Här är ju som sagt var nystädat! ;-)

    SvaraRadera