tisdag 9 juni 2009

Mysdag hemma!

I dag har vi hållt oss "hemmavid" hela dagen, förutom Nicke som gjort några ärenden. Vi åt en lugn frukost framför tvn, läste tidningen och bara slappade. En kompis till Markus ringde på dörren runt 9.30 och sen lekte de hela förmiddagen. Jag gick här hemma och plockade lite med packningen, la i en maskin tvätt och surfade runt lite på favoritbloggarna. Nicke körde till Ica Maxi och såg till att kylen blev välfylld igen.

Till lunch blev det korv med bröd och givetvis slank det sen ner en rad choklad.....inte dumt (jo för vågens skull...) att få med sig en påse med choklad från Daniel som jobbar som säljare på Fazer.....Jösses vad gott det är med choklad! Men sen la jag Max i vagnen och tog honom på en lång, rask promenad efter att vi lämnat Markus hos Oscar för några timmars lek. Hann bli rejält svettig innan jag var hemma igen, känns alltid lika skönt.

Under eftermiddagen började jag fixa lite med foto som jag framkallat. Även om det är digitalkamerans tid så fortsätter jag framkalla och sätta in bilderna i album (givetvis inte alla jag tagit, då hade det blivit några album för mycket...). Tycker det är mysigt att kunna sätta mig med ett album i knät och bläddra lite. Sen var det dax att ta tag i kvällsmaten och den bestod i kväll av en nypotatissallad (potatis, rädisor och fetaost), grönsallad, grillad kycklingfilé och vitlöksbröd. Givetvis var Julia utbjuden - vad annars?!

Åh, i kväll har Nicke lyckats natta Max och det kändes superbra. Det har ju bara varit jag som gjort det hittills eftersom jag ammat honom precis innan läggdax, men nu får han välling och ingen amning. Känns nästan lite konstigt att jag bara ammar på natten nu. Alltid lite vemodigt att sluta eftersom det är något speciellt med den närheten. Får väl vara glad för att jag kunnat amma båda mina pojkar så bra!

Nu väntar soffan....skulle vilja se en film men orkar nog inte ens vara så koncentrerad. Fick dessutom en hel kasse med veckotidningar från svärmor i dag, så jag kan ju börja plöja igenom dem!

2 kommentarer:

  1. Har tyvärr en skiva som vi spelar över hela tiden så vi har nog bara de 2 sista avsnitten av det programmet tyvärr =(

    Jag ska vara hemma tills november sen ska Daniel vara hemma.. Men det känns så skönt att få hoppa in och jobba nån dag varannan/vartredjevecka.. Det bästa med allt är att man längtar HEM! =) Man blir ju lätt insnöad i en litet dvala när man bara går här hemma så därför älskar jag att få komma ut och jobba lite bara för att jag vet att när jag kommer hem så väntar alla där =) Mysigt! Kram!

    SvaraRadera
  2. Emma: Jag hinner nog inte känna det :-) Kanske för att jag har ett barn till, det är full rulle med hämtning/lämning, kompisar etc. Händer något hela tiden känns det som! Så jag älskar att få lugna dagar och bara "vara" här hemma. Men skönt att du kan få komma i väg lite då och då!

    SvaraRadera