torsdag 25 juni 2009

Mamma-barn- träff

I dag körde jag till Marie för träff med henne, Johanna och barnen. Vi har skapat oss en egen, liten mysig mammagrupp och det är alltid lika mysigt när vi ses. Det blev en promenad i solen med vagnarna och när vi kom in var det först dax för barnen att äta och sen fick vi njuta av pajer och grönsallad som Marie hade gjort. Till efterrätt bjöds vi på en himmelska rabarber- och jordgubbskaka med vaniljsås - konstigt man inte går ner sina sista kilo;-)

Ava får lunch av Johanna....

...och Ellinore får mat av Marie!


Barnen busade runt på golvet, dock leder tjejerna krypligan....Max sitter där han sitter!

Syns det att Johanna står och viftar ovanför mig?!


Max tältar...det är ju campingsäsong nu!

Tusen tack tjejer för en härlig dag, jag uppskattar verkligen våra träffar!

Markus har varit hos dagmamman i dag, sista dagen innan han har fem veckors sommarlov. Sen ska han gå två veckor och därefter ha ytterligare två veckors ledigt. Snacka om lyxig sommar!

Nicke är ute och klipper gräset och jag borde gåt ut och ta bort lite ogräs mellan plattorna. Köpte Trädgårdsättika på Ica Maxi i dag när jag var och handlade och det är supereffektivt att spruta ut mellan plattorna när man tagit bort ogräset. Hoppas också att jag orkar med spinningcykeln en stund i kväll, men det får bli osagt än så länge.....allergin gör mig enormt trött och jag har ingen riktig ork tycker jag. Nu ska Max saneras, ser ut att behövas efter kexätning i stolen:-)

3 kommentarer:

  1. Det är guld värt att ha mammavänner att träffa titt som tätt när man går hemma. Det gör att man orkar med även den tröttaste dag (för sådana dagar har man ju emellanåt).

    SvaraRadera