torsdag 4 juni 2009

Off we go!

Nu är bilen packad och familjen Johansson är redo för att åka till huvudstaden. Det ska bli väldigt, väldigt spännande (och lite skrämmande) att åka så långt med båda barnen. De är inte vana vid långa turer då vi inte har långt till släkt eller vänner och resorna har ju varit till Mallorca då vi bara kört till flygplatsen...Men det ska säkert gå bra! Rapport utlovas då vi kommer hem.

Jag och Marie körde till Johanna i förmiddags för "mamma-bebisträff". Vi har väldigt roligt och mysigt när vi ses och i dag blev det en härlig promenad i Vejbystrand innan vi intog Johannas fantastiska lunch. Hon hade gjort en grönsallad, en nypotatissallad (med fetaost, majs och rädisor), marinerade champinjoner och grillad kyckling. Det vattnas i munnen nu bara jag skriver om den! Sen fick vi glass och jordgubbar till efterrätt - behöver jag nämna att de kalorier vi bränt på promenaden var back in the body? Men det var det värt! Tack tjejer för en härlig dag!

Nu kallar soffan, det är tyst i huset och vi ska slappa lite framför tvn. I morgon ringer klockan 6 och vi ska försöka komma i väg så fort som möjligt. Vi vill INTE hamna i bilköerna in till Stockholm en fredageftermiddag.

Håll tummarna för Nicke (även om jag inte tror det behövs..ha, ha...) och så "skrivs" vi igen efter helgen. Kram!

4 kommentarer:

  1. Ha en riktigt, riktigt mysig helg!
    KRAAAAM!

    SvaraRadera
  2. Då är ni på väg nu då antar jag! Jag har ju redan gett er "förmaningar" om att köra försiktigt, så det hoppas och tror jag att ni gör. Ni har ju dyrbar last! ;-)

    Vi hörs under helgen, kram!

    SvaraRadera
  3. Lycka till och hoppas ni får riktigt roligt.

    SvaraRadera
  4. hoppas ni har det bra i stockholm! Kram på er!

    SvaraRadera