måndag 29 juni 2009

Drama på hemmaplan!

Tidigare i kväll lekte Markus med grannpojken och plötsligt hör jag hur han skriker i panik och gråter hejdlöst. Jag springer runt huset för att se vad som hänt och han kommer springande mot mig med tårarna rullande och panik i gråten. Vi vet ju att Markus skriker högt även för små saker som händer men det går ju inte att veta när det är allvar eller han har slagit i en tå! Jag ser att det blöder under ögat på kinden och där sitter flera stora taggar och när han håller fram handen sitter där flera stycken taggar där också. Han har fått en stor björnbärsgren i ansiktet och på handen :-(

Jag och Nicke tar in honom på badrummet och han gråter samtidigt som han spänner hela kroppen. Han säger att han mår illa och är trött och eftersom han svimmade på Vårdcentralen så lägger Nicke honom i sängen. Att må illa är ju ett tecken innan man svimmar - I know;-)
Jag tar bort 7 taggar i ansiktet men sen när han ser blodet på tummen tar det hus i helvete....Han vägrar ta bort de andra och vi har ett drama som håller på i två timmar. Förstår inte att han kan bli så rädd och ha panik för allt sådant som händer:-( Nicke körde i väg för träning så jag blev själv med barnen, en i panik och en som inte förstår någonting. Till sist får jag ta ut dem och Markus blir chockad och glad över att det inte alls kändes......unge.......

Vad har vi annars hittat på förutom att plåga våra barn?! Jo vi var på stranden en stund på förmiddagen, sen åkte vi hem och var i trädgården. Blev sol, pool och fika innan Nicke körde till Maxi och handlade och jag hängde lite tvätt och skalade räkor. Vi åt räkor, kräftstjärtar och pain riche på framsidan i skuggan, riktigt skönt med en sval plats att äta på.

Klockan var 21.10 ca när Nicke kom hem och då fick han babywatchen i handen och jag tog mig 30 minuter barnfritt i källaren för spinning. Och till er som undrar (ni kan väl inte ha funderat på något annat i veckan?)om jag orkade spinning sist - jodå, det gjorde jag;-) Men det väger knappast upp allt skit man äter så här i sommartider på stranden och hemma....suck....har några kilo som inte ska vara där de sitter. Nu när jag slutat amma (lite mys på natten bara) så ska jag bara lära mig att inte äta lika mycket som tidigare. I-landsproblem, jag vet....

6 kommentarer:

  1. Hoppas allt e bra med Markus.

    SvaraRadera
  2. Åh, stackars Markus! Ajajaj, lät inte som något man skulle vilja råka ut för själv!

    SvaraRadera
  3. Usch då! Tur det gick bra till sist!

    Du får ta tag i det där med nyttigheter när du är tillbaka på jobb! ;-) Kan vi knapra morötter igen tillsammans.
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Äh, kilona, vågen... Who cares i sommartider?! Det är ju elastiskt tyg i bikini's! ;-)

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Julia: bra idé, vi investerar i ett morotsland!
    Nina: du har så rätt så.....

    SvaraRadera
  6. Stackars Mackan! Det måste ha varit läskigt. Men visst platsar de på dramaten emellanåt ;-)
    Ha en skön dag.
    Kram!

    SvaraRadera