måndag 22 juni 2009

Dopp och fall!

I dag körde jag och barnen till Döshult, där jag växte upp, för att träffa min dagmamma jag hade som liten, numera Markus gudmor. Yvonne (och hela den familjen) står mig oerhört nära och de är verkligen som min familj - fast ändå som allra bästa vänner! Vi fick en god lunch och Markus lekte lite med barnen som bor där tillfälligt. Yvonne har fosterbarn, för både regelbundna boenden och jour ibland. Barnen som kommer dit är verkligen lyckligt lottade som kan vara på landet med alla djuren, leka mycket ute och få bra värderingar från denna underbara familj. Innan vi körde hem fick Markus sina födelsedagspresenter eftersom Yvonne och hennes man inte kunde komma då Markus fyllde år. Han fick en tröja, krocketspel och en helikopter man "dra i väg".

När vi kom hem gick vi ut i trädgården och Markus hoppade i poolen, årets första dopp:


Det var kallt, men när han väl hade doppat sig så ville han knappt gå upp!


Markus har lekt med två kompisar hela veckan och de badade flera gånger. Jag gick ut och in med Max för att hålla koll på barnen och när jag går in i uterummet så gör jag världens vurpa - med Max på armen :-( Jag slog i mitt vänstra knä rejält i klinkersen och min högra tumme revs upp på två ställen då jag försökte ta tag i dörren vid fallet. Hade ett ben fram och ett bak, slog i rumpan och benen rejält och på armen skrek Max, helt förskräckt av vad som hänt. TUR att han inte slog sig, tänk om jag hade tappat honom....*ryser*.....

Middagen fick i dag bli köttbullar, nypotatis och sås - lite variation från allt grillat. Men i morgon åker nog grillen fram igen;-)

6 kommentarer:

  1. Åh fy!! Vilken tur att det inte blev "värre" ändå. Minns när jag var höggravid med Lova och ramlade i trappan med Hannes på armen... Fasen vad man slår sig när man ska skydda de små. Jag hade tre blåmärken på benet/låret i storlek med honungsmeloner...
    Kram på dig!!

    SvaraRadera
  2. Du måste vara försiktig...

    Kram Danne

    SvaraRadera
  3. Ja, jag lovar Danne! Men det var blött på golvet = ingen bra kombination....

    SvaraRadera
  4. Skönt att det gick bra vännen.

    SvaraRadera
  5. Ni får ha en plast matta där ute nu när poolen är uppe!!! Kan ju inte trilla på det där viset... Kramar syrran.

    SvaraRadera
  6. Fy vilken otäck vurpa du gjorde!! :-( Tur att du inte slog dig mer eller tappade Max. Jag har också gjort en sådan en gång när jag bar något av barnen som bebis. Halkade utomhus på en isfläck och lyckades vrida mig så att jag landade raklång på rygg med barnet (minns ej vem det var av dem) hamnade på mig. Man blir rejält skärrad (och öm...) av en sådan händelse.

    Kram på er!

    SvaraRadera